شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
رابطه مصرف گوشت با سرطان قوی‌تر شد

افزایش ابتلا به سرطان پستان با مصرف گوشت

 

نتیجه‌گیری از یک مجموعه تحقیق بر ۱/۲ میلیون زن نشان می‌دهد که مصرف روزمره گوشت و گوشت‌های فرآوری شده احتمال ابتلا به سرطان پستان را ۹ درصد افزایش می‌دهد.

گوشت فرآوری شده، هر نوع گوشتی است که نمک‌سود، دودی یا خشک شده باشد. مثال‌ نام‌آشنای آن انواع بیکن، سوسیس و کالباس است ولی گوشت فرآوری شده شامل بسته‌های آماده پخت در سوپرمارکت‌ها مثل همبرگر آماده هم می‌شوند.  

تحقیقی که زیرنظر دکتر مریم فروید از دانشگاه هاروارد انجام گرفت، تازه‌ترین برآورد علمی از خطرهای مصرف گوشت قرمز است. البته این تحقیق بر ارتباط سرطان پستان با مصرف روزمره گوشت فرآوری تاکید می‌کند و مشخصا عنوان نکرده است که گوشت، بانی ابتلا به این سرطان است.

دیگر عوامل، همانند انواع آلودگی‌های محیط‌زیستی، الکل، مصرف روزمره پلاستیک، تحرک ناکافی، چاقی و مواد شیمیایی گوناگونی که در زندگی روزمره مصرف می‌شوند، می‌توانند بر ابتلا به سرطان تاثیرگذار باشند.

این تحقیق همچنین بر حداکثر مصرف گوشت و گوشت‌های فرآوری شده در زنان متمرکز بوده است.

این در حالی است که دو سال پیش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد مصرف ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده در روز (یا دو تکه بیکن) می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را ۱۸ درصد بیشتر کند.

سرطان پستان، شایع‌ترین سرطان در میان زنان است و هر سال ۲/۱ میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند. سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که امسال، ۶۲۷ هزار زن به سبب این بیماری جان خود را از دست بدهند که ۱۵ درصد کل مرگ زنان به علت ابتلا به سرطان خواهد بود.

این سازمان همچنین می‌گوید ابتلا به این سرطان در سراسر زمین رو به رشد است ولی مقدم بر همه، در کشورهای توسعه‌یافته ابتلا به آن افزایش یافته است.

خبرنگار ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More