شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آغاز به کار پیک‌های هوایی در آمریکا

 

از این پس خریدهای آنلاین آمریکایی‌ها با پهپاد به مقصد می‌رسد و تحویل داده می‌شود. این طرح آزمایشی با همکاری شرکت گوگل، برای نخستین بار با تحویل هوایی تعدادی کالا از جمله یک کاپشن جلیقه‌ای بنفش در یکی از شهرهای ایالت ویرجینیا با موفقیت انجام شد.

شرکت وینگ اویِشن (Wing Aviation) که متعلق است به شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، استفاده از پهپاد به‌عنوان پیک‌ هوایی را آغاز کرده است. مقام‌های فدرال مجوز اجرای این طرح را اوایل سال جاری میلادی صادر کردند.

با اولین تحویل هوایی سفارش‌‌های آنلاین در شهر کریستینزبورگ، شرکت وینگ موفق شد در استفاده از این فناوری پیشرفته از رقیب اصلی‌اش، سرویس پرایم ایرِ شرکت آمازون، پیشی بگیرد. به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت آمازون نخستین بار در سال ۲۰۱۳، از این مدل پهپادها رونمایی کرد.

یکی از اولین مشتری‌های دریافت‌کننده خدمات تحویل هوایی سوزی سنسمایر ۸۱ است و می‌گوید بعید می‌دانست عمرش کفاف بدهد شاهد استفاده از این فناوری باشد. این شهروند آمریکایی که کاپشن جلیقه‌ای بنفش را آنلاین خریده بود و در باغچه مقابل خانه‌اش دریافت کرد، تجربه استفاده از این فناوری را «هیجان‌انگیز» توصیف کرد.

این طرح در ادامه دیگر طرح آزمایشی شرکت وینگ در استرالیا است که بیشتر سفارش‌های آنلاین مواد خوراکی و داروهای سرماخوردگی را شامل می‌شود؛ به بیان دیگر، اقلامی که افراد ترجیح می‌دهند برای خریدشان از خانه خارج نشوند.

جالب این‌که قهوه هم یکی از اقلام سفارشی پرطرفدار است زیرا زیر چهار دقیقه در محل تحویل داده می‌شود و تا داغ است به دست مشتری می‌رسد.

پهپادها در کریستینزبورگ تا شعاع حدود ۴ مایل (۶/۴ کیلومتر) پرواز می‌کنند. این هواپیماهای کوچک و جمع‌و‌جور بی‌سرنشین قادرند در یک سفر رفت‌و‌برگشت، ۱۲ مایل (۱۹/۳ کیلومتر) پرواز کنند. شرکت وینگ در‌ نظر دارد امکان تحویل سفارش به فواصل دورتر را فراهم کند.

به عقیده مدیر اجرایی شرکت وینگ، استفاده از پهپادها در کاهش ترافیک جاده‌ای موثر خواهد بود و علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، از تراکم و شلوغی نیز می‌کاهد. جیمز رایان برجس به خبرنگار اسکای‌نیوز گفت: «ما به روال عادی شهرها نگاه می‌کنیم، از جمله میزان ازدحام و پایداری زیست‌محیطی نگاه می‌کنیم. از دید ما، ارسال پهپادی یکی از راه‌حل‌های کلیدی این مسائل است.»

مدیر اجرایی شرکت وینگ با اشاره به مساله رعایت حریم شخصی گفت، دوربین‌های پهپادها فقط برای مسیریابی استفاده می‌شوند و تصاویر ضبط‌شده به سرورهای اصلی شرکت وینگ ارسال نمی‌شوند.

باید اضافه کرد که تحویل سفارش به وسیله پهپاد در هلسینکی، پایتخت فنلاند، نیز به‌صورت آزمایشی اجرا شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More