شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۸ کشته و ۳۰ مجروح در انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در عفرین

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی و یک امدادگر نوشت انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده روز پنجشنبه در یک بازار پرتردد در شهر عفرین واقع در شمال‌غرب سوریه،هشت کشته و بیش از سی زخمی بر جا گذاشت. 

به گزارش این خبرگزاری، در ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، آتش‌سوزی و خسارت گسترده در منطقه‌ای که بازار در آن واقع شده دیده می‌‌شود. با این حال این خبرگزاری توضیح داد قادر به راستی‌آزمایی محتوای این ویدئوها نیست.  

شهر عفرین در کنترل گروه‌های شورشی تحت حمایت دولت ترکیه است. 

اتفاقات مشابه انفجار روز پنجشنبه در عفرین پیش‌تر در نواحی شلوغ و پرتردد و عمدتا در شهرهای عرب‌نشین واقع در نزدیکی مرز مشترک سوریه و ترکیه رخ داده است.

ساکنان شهرهای شمال‌غرب سوریه، کردهای وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» را مسئول این دست حملات می‌دانند.

شورشیان سوری متحد ترکیه با همکاری ارتش ترکیه در ماه مارس ۲۰۱۸ موفق به پس گرفتن شهر عمدتا کردنشین عفرین از یگان‌های مدافع خلق شدند. 

از آن زمان به بعد، نیروهای نظامی ترکیه اقدام به ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه کرده‌اند که این منطقه قسمت اعظم مرز مشترک دو کشور را در بر می‌گیرد.

نیروهای تحت هدایت نهاد خودمختار شمال و شرق سوریه به انجام عملیات چریکی علیه نظامیان ترکیه اذعان داشته اما هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می‌کنند.

ارتش ترکیه در پی خروج نظامیان آمریکایی از شمال‌شرق سوریه در اوایل ماه جاری با ادعای ایجاد یک منطقه امن مرزی به مناطق کردنشین سوریه یورش بود که با توافقی بین دولت‌های ترکیه و سوریه برای عقب‌نشینی کردهای وابسته به یگان‌های مدافع خلق متوقف شد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More