شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۳۰کشته و ۶۰ زخمی در حمله انتحاری هلمند افغانستان

 

حمله انتحاری در مقابل نمایندگی یک بانک در «لشکرگاه» در هلمند، جنوب افغانستان دهها کشته و شماری زخمی برجای گذاشت. خبرگزاری رویترز به نقل عمر زواک، سخنگوی والی هلمند، گزارش داد «این حمله انتحاری توسط خودروی بمب‌گذاری شده رخ داده که در نتیجه ۳۰ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش رویترز ، در میان کشته‌ها و زخمی‌ها شماری از اعضای ارتش، پلیس و کارمندان دولتی وجود دارند که برای گرفتن حقوق ماهانه‌شان به این بانک مراجعه کرده بودند.»

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است .

 

 

شعبه‌‌ها و نمایندگی‌‌های کابل بانک پیشتر نیز در چند شهر افغانستان مورد حمله قرار گرفته بوند.

«عمر زواک» سخنگوی استاندار هلمند به رسانه ها گفت انفجار زمانی رخ داد که نظامیان و کارکنان دستگاه‌های دولتی برای دریافت حقوق خود به این بانک مراجعه کرده بودند.
منابعی در افغانستان، گزارش داده اند که اغلب قربانیان و آسیب‌دیدگان را نظامیان تشکیل می دهند؛ زیرا آنان برای دریافت حقوق خرداد ماه در آنجا حضور پیدا کرده بودند، با این حال گفته می شود غیرنظامیان نیز از کشته شدگان و زخمی‌های این رویداد هستند.
شاهدان گفتند که خودروی مملو از مواد منفجره در مقابل کابل بانک در میان سربازانی که برای دریافت حقوق مراجعه کرده بودند، منفجر شد.
شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» به نقل از مقامات محلی گزارش داد که۶۰ تن در این حمله انتحاری زخمی شده اند که به بیمارستان انتقال یافته اند.
سخنگوی استاندار هلمند گفته است که وضعیت شماری از زخمی های این رویداد، وخیم است.
هنوز شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما گروه طالبان، ابتدای امسال همزمان با آغاز عملیات بهاری موسوم به عملیات «منصوری»، با انتشار اطلاعیه ای از همگان خواسته بود که به مراکز نظامی و نظامیان داخلی و خارجی نزدیک نشوند.

افغانستان طی هفته‌های اخیر شاهد عملیات انتحاری متعددی بوده است که در مرگبارترین آنها انفجار یک تانکر حامل آب در خیابانی در مرکز کابل بیش از ۸۰ کشته برجای گذارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More