شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۲۳ کشته از جمله ۵ کودک در حملات جدید غوطه شرقی

 

«دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه»، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، از حمله‌ی جدیدی در غوطه‌ شرقی در نزدیکی دمشق خبر داد و گفت که درپی این حمله، ۲۳ نفر، ازجمله پنج کودک کشته شده‌اند.

بمباران غوطه شرقی در سوریه، درحالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه، به‌دلایل انسانی، ازجمله تخلیه‌ی زخمی‌ها،خواستار توقف فوری درگیری‌ها در سوریه شده بود.

غوطه شرقی که در محاصره‌ی نیروهای دولتی سوریه قرار دارد، یکی از آخرین مناطق بزرگ تحت کنترل مخالفان اسد است. نیروهای سوریه با حمایت روسیه، بارها این منطقه را به بهانه‌ی مبارزه با گروه‌های تروریستی بمباران کرده‌اند.

سازمان‌ملل روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه، خواستار توقف فوری درگیری‌ها به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق نیازمند و تخلیه‌ی زخمی‌ها، شده بود. در دو روز گذشته، گزارش‌هایی مبنی‌بر استفاده‌ی نظامیان دولتی سوریه از گازهای سمی از جمله کُلر در غوطه شرقی و ادلب منتشر شد. دولت آمریکا و فرانسه نسبت‌به این گزارش‌های اعلام نگرانی کرده‌اند.

کمیته‌ی تحقیق سازمان ملل در امور سوریه، روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحقیقی درباره‌ی گزارش‌های مربوط به استفاده‌ی ارتش سوریه از گازهای سمی در غوطه شرقی و ادلب، آغاز کرده است.

برخی منابع رسانه‌ای عربی، روز سه‌شنبه گزارش دادند که در جریان بمباران‌های غوطه شرقی، ۸۴ غیرنظامی کشته شده‌اند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که بمباران توپخانه‌ای و حملات جنگنده‌های ارتش دولتی سوریه، شهرک‌های عربین، المرج و حزرما را هدف قرار داده‌اند.

نیروهای رژیم سوریه، غوطه شرقی را از سال ۲۰۱۳، در محاصره خود قرار داده‌اند. این منطقه هم‌اکنون با کمبود مواد غذایی و دارویی روبروست. بر اساس گزارش سازمان ملل، آخرین کمک‌ها به منطقه غوطه شرقی، در اواخر نوامبر گذشته (اوایل آذرماه) ، وارد این منطقه شده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More