شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۱۸۳کشته در حملات انتحاری در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز چهارشنبه سوم مرداد، گزارش داد که شمار کشته‌های انفجارهای سویدا در سوریه به ۱۸۳ نفر رسید. دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر، تعداد قربانیان را ۴۰ نفر، سپس ۵۴ نفر ذکر کرده بود.  

رامی عبدالرحمان رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته بود که به دلیل شدت جراحات برخی از زخمی‌های این حادثه، احتمال افزایش کشته‌های زیاد است.

رسانه‌های حکومت سوریه گفته‌اند که عناصر داعش، نخست بازار سبزی و یک منطقه مسکونی سویدا را هدف قرار دادند. دو عامل انتحاری نیز پیش از منفجر کردن خود، کشته شدند. همچنین یک عامل انتحاری، دستگیر شده است.  

عبدالرحمان گفته که سه عامل انتحاری، با کمربندهای انفجاری، شهر سویدا را هدف قرار دادند. پس از آن درگیری میان نیروهای رژیم سوریه و اعضای داعش آغاز شد. دیگر انفجارها، در حومه شرق و شمال شهر سویدا بوده است.

استان سویدا در جنوب سوریه، توسط نیروهای دولتی سوریه کنترلا می‌شود، در حالی که عناصر داعش در مناطق صحرایی نزدیک به سویدا مستقر هستند. داعش حملات خود علیه نیروهای اسد را از مناطق صحرایی آغاز می‌کنند.

عامر العشی استاندار سویدا به تلویزیون الاخباریه سوریه گفته است: «شهر سویدا پس از هفت ساعت درگیری، اکنون امن و آرام است.»

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گفته که داعش، سه روستا از هفت روستای اطراف سویدا را به کنترل خود درآورده است.

رامی عبدالرحمان گفته شماری جنگنده‌ مشاهده شده‌اند که نیروهای داعش را هدف قرار می‌دهند اما مشخص نشد که این جنگنده‌ها وابسته به روسیه هستند یا ارتش سوریه؟









 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More