شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک وزیر دولت بریتانیا مسؤول رسیدگی به «مسائل مرتبط با تنهایی» شد

 

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، یکی‌از وزرای خود را مسؤول رسیدگی به مشکلات مرتبط با تنهایی کرده است. این اقدام، در راستای اجرای یکی از راهکارهای پیشنهادی در گزارشی است که کمیسیون «جو کاکس» در رابطه با همین مشکلات منتشر کرده است.

به گزارش روزنامه‌ی بریتانیایی گاردین، براساس تصمیم دولت، خانم تریسی کروچ، وزیر «ورزش و جامعه‌ی مدنی»، رهبری یک گروه دولتی فراگیر را برعهده می‌گیرد که وظیفه‌ی آن، سیاست‌گذاری در رابطه با موضوع تنهایی خواهد بود.

دولت همچنین اعلام کرده است که به موازات این انتصاب، قصد دارد در رابطه با این مسأله، راهبرد جامع‌تری تدوین کند، شواهد و آمار بیشتری جمع آوری نماید و منابع مالی لازم را برای گروه‌ها و تشکل‌های اجتماعی مرتبط تأمین کند تا بتوانند فعالیت‌های بیشتری را برای ایجاد ارتباط گسترده‌تر با مردم آغاز کنند.

این اقدامات، به‌دنبال انتشار گزارش کمیسیون چندحزبی است که به‌منظور بزرگداشت خانم جو کاکس، عضو پیشین پارلمان از حزب کارگر بریتانیا، تشکیل شده است. جو کاکس که در رابطه با موضوع تنهایی فعال بود، در سال ۲۰۱۶، به‌دست یک افراط‌گرای دست‌راستی به قتل رسید.

ترزا می، با اشاره به آمار مطرح‌شده ازسوی این گزارش مبنی‌بر این‌که ۹میلیون نفر از شهروندان بریتانیا، همیشه یا اغلب اوقات، احساس تنهایی می‌کنند، گفته است: « تعداد بسیار زیادی از مردم، تنهایی را به‌مثابه یکی از واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی مدرن تلقی می‌کنند».

او افزود: «می‌خواهم با این چالش روبرو شوم. هم به‌خاطر جامعه مان، هم برای اشخاصی که در رابطه با کمک به حل مشکل تنهایی فعالیت می‌کنند. تنهایی‌ای که سالمندان، پرستاران و مراقبان و همه‌ی آنهایی که عزیزی را از دست داده اند، تحمل می کنند؛ افرادی که کسی را برای مصاحبت و درد دل در باره‌ی افکار و تجربیاتشان ندارند».

خانم می از فعالیت‌های جو کاکس تقدیر کرده و گفته که امیدوار است با اقدامات جدید در راستای بزرگداشت جو، «بتوانیم به آینده‌ای برسیم که دیگر تنهایی هیچ‌گاه پدیده‌‌ی قابل قبولی نباشد».

در طول سال گذشته، «کمیسیون جو کاکس» با ده‌ها سازمان خیریه‌ی مختلف همکاری کرده تا راهکارهایی را برای رویارویی با این مشکل پیدا کند. رؤسای این کمیسیون (خانم‌ها، راشل ریوز، نماینده‌ی پارلمان از حزب کارگر، و سیما کندی از حزب محافظه‌کار) با انتشار بیانیه‌‌ای مشترک، ضمن تأیید اقدام دولت، آمادگی خود را برای همکاری با خانم «کروچ» و گروه‌های دیگر برای حل مسأله، اعلام کردند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More