شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک نظرسنجی بین‌المللی: مردم جهان به واکسن‌های چینی و روسی کمتر از واکسن‌های غربی اعتماد دارند

 

 

نتایج یک نظرسنجی بین‌المللی نشان می‌دهد مردم در سراسر دنیا عموما با واکسینه شدن در برابر کرونا موافقند، اما به واکسن‌های ساخت چین و روسیه کمتر از واکسن‌های محصول آلمان یا آمریکا اعتماد دارند.

این نظرسنجی از سوی موسسه افکارسنجی یوگاو (YouGov) در بریتانیا و با شرکت نزدیک به ۱۹ هزار نفر در سراسر جهان انجام شده و خبرگزاری رویترز روز جمعه در خبری اختصاصی نتایج آن را منتشر کرد.

در حالی که در هفته‌های اخیر واکسیناسیون کرونا در برخی از کشورهای جهان آغاز شده، این نتایج نشان می‌دهد در همین فاصله، میل به واکسینه شدن در مقابل ویروس کرونا نیز در تعدادی از کشورها بیشتر شده است. 

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد بریتانیایی‌ها و دانمارکی‌ها در زمینه دریافت واکسن کرونا نسبت به شهروندان دیگر کشورها بیشترین تمایل را از خود نشان می‌دهند.

به طوری که در بریتانیا ۷۳ درصد مردم اعلام کرده‌اند واکسن کرونا را تزریق خواهند کرد و این رقم در دانمارک ۷۰ درصد است. 

در آمریکا نیمی از مردم این کشور اعلام کرده‌اند که آماده دریافت واکسن کرونا هستند. این رقم از ماه ژوئیه تاکنون ثابت مانده است.

اما در میان ملت‌های جهان، فرانسوی‌ها و لهستانی‌ها در این زمینه تردید بیشتری دارند. به طوری که بیش از یک سوم (۳۷ درصد) کسانی که در لهستان در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند و نزدیک به نیمی (۴۸ درصد) از کسانی که در فرانسه در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، اعلام کرده‌اند اگر واکسن کرونا در دسترشان قرار گیرد حاضر به تزریق آن نیستند.

رویترز تاکید می‌کند اعتماد عمومی نیست به واکسن‌های کرونا عامل مهمی در تلاش‌های دولت‌ها برای کاهش میزان ابتلا به کروناست.

بر اساس آمارهای رسمی دولت‌ها، در یک سال گذشته، کرونا در سراسر جهان نزدیک به دو میلیون کشته برجای گذاشته است.

یک تحقیق درباره میزان اعتماد عمومی به واکسن کرونا در ماه نوامبر نشان می‌داد که تئوری‌های توطئه و اطلاعات نادرست، میزان بی‌اعتمادی به واکسن‌ها را افزایش داده و این امر می‌تواند بر افزایش ابتلا به کرونا در سراسر جهان تاثیر بگذارد.

با این حال نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی یوگاو نشان می‌دهد بیشتر کسانی که حاضر نیستند اکنون واکسن کرونا را دریافت کنند، منتظرند تا نتایج واکسیناسیون کرونا اثربخشی آن را تایید کند و فقط بخش اندکی از این افراد به طور کلی مخالف تزریق هر نوع واکسنی هستند.

مثلا در فرانسه، میزان کسانی که به طور کلی با هر نوع واکسنی مخالفند ۹ درصد است و این رقم بسیار کمتر از میزان کسانی است که اکنون رغبتی به انجام واکسیناسیون کرونا نشان نمی‌دهند.

به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود با انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن کرونا در آینده، از میزان افرادی که اکنون به انجام واکسیناسیون کرونا تمایلی ندارند، کاسته شود.

در حالی که هر روز تعداد دوز واکسن‌های ساخته شده ضد کرونا افزایش می‌یابد، برخی دولت‌ها به فکر اجباری کردن واکسیناسیون کرونا هستند.

بر اساس این نظرسنجی، طرح اجباری کردن واکسن کرونا در کشورهایی مثل هند، اندونزی و مکزیک با استقبال اکثریت مردم مواجه شده است. 

اما در بریتانیا تعداد موافقان و مخالفان این طرح تقریبا یکسان است و حدود ۴۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند.

در آمریکا مردم بیشتر نظر منفی نسبت به اجباری کردن واکسیناسیون کرونا دارند و در مقابل ۴۶ درصد مخالف، فقط ۲۹ درصد مردم موافق چنین طرحی هستند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More