شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک شرکت داروسازی آمریکا از موفقیت اولیه آزمایش واکسن کرونا خبر داد

شرکت داروسازی «مدرنا» در آمریکا اعلام کرد نتایج اولیه آزمایش یکی از انواع واکسن‌های مورد مطالعه برای ویروس کرونا مثبت بوده و به تولید آنتی‌بادی‌های این ویروس در بدن افراد تحت آزمایش کمک کرده است.

مدرنا روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن مرحله نخست آزمایش بالینی این واکسن روی انسان، نتایج این مرحله را «دلگرم‌کننده» خواند. مرحله دوم آزمایش این واکسن روی افراد بیشتر در حال انجام است.

آزمایش بالینی مرحله اول این واکسن با شرکت ۴۵ نفر انجام شد که هشت نفر از آن‌ها در بدن خود آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در برابر کووید-۱۹ را به میزان افرادی که از این ویروس بهبود یافته‌اند، تولید کردند.

استفان بانسل، مدیرعامل این شرکت داروسازی، ضمن ابراز رضایت از نتایج آزمایش گفت: «این نتایج نشان می‌دهد که واکسن احتمال بسیاری برای محافظت از انسان در برابر کووید-۱۹ دارد.»

به گفته بانسل،‌ شرکت‌کنندگان دو دوز متفاوت از این واکسن را طی حدودا دو ماه جداگانه از میان دوزهای ۲۵، ۱۰۰ و ۲۵۰ میکروگرم دریافت کردند و کسانی که دو دوز پایین‌تر روی آن‌ها آزمایش شد،‌ آنتی‌بادی‌های کرونا را دو هفته بعد از دریافت دوز دوم تولید کردند.

او اشاره کرد که تنها اثر جانبی این واکسن قرمزی محل تزریق بوده است.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی در این زمینه گزارش داد با آن‌که این واکسن در مراحل ابتدایی آزمایش بالینی قرار دارد، پزشکانی که در این تحقیقات دخیل نبوده‌اند نیز با اتکا به نتایج مطالعه ابراز خوش‌بینی کرده‌اند.

رئیس ارشد کیفیت و ایمنی بیمار در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو در این زمینه گفت: «این خبر بسیار خوبی است که به نظر می رسد واکسن بالقوه موثر ایجاد شده و ایمن به نظر می‌رسد.»

او افزود: «علاوه بر این، آن‌چه که نویدبخش است این‌که آنتی‌بادی‌هایی که در بدن بیماران ایجاد شد، در آزمایشگاه نشان داده شده که در محدود کردن تکثیر ویروس موثرند.»

مدیرعامل شرکت داروسازی مدرنا هدف از آزمایش مرحله اول داروها را بررسی امنیت داروی جدید در گروهی کوچک از شرکت‌کنندگان و نه تاثیر آن دانست و گفت مرحله دوم مطالعه این موضوع است که آیا دارو موثر است.

بنا بر اعلام این شرکت قرار است مرحله سوم و بزرگ‌تر آزمایش این واکسن تا ۴۰ روز دیگر آغاز شود.

این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که نسخه آزمایشگاهی این واکسن را برای آزمایشات اولیه به مسئولان عالی سلامت آمریکا ارسال کرده است.

نام‌ واکسن‌های این شرکت «ام‌آر‌ان‌ای-۱۲۷۳» است که نمونه‌های آن به موسسه ملی سلامت آمریکا ارسال شده بود.

در حال حاضر نزدیک به ۸۰ گروه تحقیقاتی در سراسر دنیا به فعالیت در زمینه مطالعه و ساخت واکسن این بیماری مشغولند.

سایر گزینه‌های واکسن کووید-۱۹ در دانشگاه آکسفورد بریتانیا و همچنین در شرکتی به نام اینوویو که مقر آن در پنسیلوانیا است، مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More