شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در پیامدهای برگزیت

یک سوم شرکت‌های بریتانیایی در فکر خروج از بریتانیا هستند

 

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که نزدیک به یک‌سوم شرکت‌های بریتانیایی به فکر خروج از بریتانیا هستند.

بر پایه داده‌های این نظرسنجی که روز جمعه ۱۲ بهمن‌ماه  منتشر شده است؛ در مجموع ۱۶ درصد از شرکت‌های بریتانیایی، در حال حاضر نیز دستکم بخش‌هایی از فعالیت‌هایشان را به خارج از بریتانیا منتقل کرده‌اند. اکثر این شرکت‌ها در سایر کشورهای اروپایی مستقر شد‌ه‌اند.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر این شرکت‌ها و کسب‌وکارهای «بزرگ» هستند که به فکر خروج از بریتانیا هستند. در حالی که بیش از یک‌چهارم شرکت‌های بزرگ بر روی چنین برنامه‌‌هایی کار کرده‌اند؛ تنها ۱۲درصد از شرکت‌های کوچک گفته‌اند که به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، فعالیت‌های تجاری خود را به کشور دیگری منتقل خواهند کرد.

از سوی دیگر، تنها شرکت‌های تجاری خصوصی هم نیستند که چنین برنامه‌هایی را دستکم بررسی کرده‌اند؛ سازمانی به مانند بی.بی.سی نیز در حال بررسی طرح‌هایی است که بخشی از فعالیت‌های خود را به خارج از بریتانیا منتقل کند.

پیامدهای اقتصادی برگزیت از دلنگرانی‌های اصلی مردم در بریتانیا است.کاهش ارزش پوند به گران‌تر شدن کالاها و خدمات وارداتی می‌انجامد که بسیاری از آن‌ها از سایر کشورهای اروپایی تامین می‌شود.

به باور بسیاری از کارشناسان، برگزیت مهم‌ترین تصمیم سیاسی-اقتصادی بریتانیا پس از جنگ دوم جهانی است. تصمیمی که می‌تواند اقتصاد ۲/۸ تریلیون یورویی بریتانیا را در قاره اروپا و در رابطه با شرکای اروپایی‌اش تحت تاثیر قرار دهد.

در همه‌پرسی ژوئن سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۷ میلیون نفر در بریتانیا خواهان خروج این کشور از اتحادیه اروپا شدند. مهلت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا کمتر از ۶۰  روز دیگر به پایان می‌رسد؛ اما هنوز موضوع‌ها و ابهام‌های بسیاری باقی است که فضای سیاسی و اقتصادی بریتانیا را ملتهب نگاه می‌دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More