شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک ترانه کارتونی سعودی علیه قطر، جنجال آفرید

 

پخش  یک ترانه کارتونی ساخته عربستان سعودی، در فضای مجازی جنجال آفرید و باعث واکنش فعالان اجتماعی و سیاسی به‌ویژه قطری‌ها شد.

این ترانه چند دقیقه‌ای تصاویری از امیر قطر شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی را نشان می‌دهد و مقامات این کشور را به نزدیکی به سیاست‌های ایران متهم می‌کند.

برخی رسانه‌ها نزدیک به دوحه، این فیلم را «جنگ کثیف» عربستان سعودی علیه قطر توصیف کردند.

این ترانه به حمایت قطر از گروه‌های اسلام‌گرای فلسطینی  پرداخته و قطر را متهم می‌کند که میان غزه و رام الله یعنی میان حماس و فتح جدایی انداخته است.

ترانه «کودکانه» با اشاره به آبگرفتگی خیابان‌های قطر در ماه پیش که در پی باران شدید اتفاق افتاد، مقامات قطر را به «بی‌لیاقتی» برای اداره امور قطر متهم کرده است.

در بخشی از این ترانه از طریق فتوشاپ، یک دختر قطری را نشان می‌دهد که در برابر رهبر ایران به رقص می‌پردازند.  این بخش از ترانه به شدت مورد انتقاد سایت‌های اجتماعی قرار گرفته است.

رسانه‌های نزدیک به قطر، سعودی را به تولید این ویدیو متهم می‌کنند. هر چند این ویدیو از سوی بسیاری از کاربران سعودی منتشر شده اما هیچ رسانه رسمی عربستان سعودی، این ترانه را پخش نکرده و هیچ ارگان رسمی در این کشور مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات، و بحرین، سال گذشته، پس از متهم کردن سعودی به حمایت از گروه‌های «تروریسم» و نزدیکی به ایران، روابط خود را با دوحه قطع کردند. این چهار کشور سپس برای عادی سازی روابط با دوحه، سیزده شرط گذاشتند. از جمله این شروط، بستن شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More