شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک آزمایش موشکی موفقیت آمیز دیگر برای کره شمالی و هشدار جدی آمریکا

 

کره شمالی امروز شنبه ۷ مرداد اعلام کرد که موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای خود را یک بار دیگر به آزمایش گذاشته است.

آزمایش این موشک‌ها، که قادرند تمام خاک امریکا را مورد هدف قرار دهند، هشدار جدی دونالد ترامپ رئيس آمریکا و همچنین مقامات چین را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) این آزمایش جمعه شب ۶ مرداد انجام شد و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شخصا بر انجام این آزمایش نظارت داشته است.

رهبر کره شمالی گفت: «این آزمایش یک هشدار جدی برای آمریکاست تا بداند که اگر قصد حمله به کره را داشته باشد از پاسخ کره در امان نخواهد بود»

در همین حال تلوزیون رسمی کره تصاویری از این آرمایش را همراه با شادمانی رهبر کره به نمایش گذاشت.

علیرغم تلاش‌های آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن برای جلوگیری از جاه طلبی‌های هسته ای کره شمالی، کمتر از یک ماه پیش این کشور اولین آزمایش موشکی خود را انجام داد.

دونالد ترامپ رئيس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: « تهدید جهان با این سلاح‌ها، کره شمالی را به انزوای بیشتر می کشاند، اقتصاد این کشور را ضعیف‌تر و مردمش را محروم‌تر می‌کند. ایالات متحده آمریکا هر اقدامی برای تامین امنیت خاک این کشور و تامین امنیت متحدانش در منطقه انجام خواهد داد.»

چین، مهمترین متحد کره شمالی، ضمن مخالفت با این آزمایشات گفت: «این نوع فعالیت‌ها نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و در تناقض با خواسته جامعه جهانی است.»

در عین حال مقامات وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواستند که از افزایش تنش جلوگیری کنند.

آمریکا و کره جنوبی امروز شنبه در پاسخ به این اقدام کره شمالی و برای نمایش قدرت دست به تمرین‌های موشکی زدند.

دولت ترامپ اعلام کرد همه گزینه‌ها برای مقابله با کره شمالی بر روی میز هستند، اما  گزینه‌های مورد نظر دولت امریکا در حال حاضر اعمال تحریم و دیپلماسی هستند.

وزرای امور خارجه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا مکالمات تلفنی جداگانه‌ای در رابطه با آزمایش موشکی جدید کره شمال با یکدیگر داشته‌اند. این کشورها برای افزایش فشارها بر کره شمالی از طریق تحریم‌های موثرتر سازمان ملل با هم توافق کردند.

کره جنوبی اعلام کرده است که ۴ واحد به سیستم دفاع موشکی امریکا (THAAD) اضافه خواهد کرد. «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، قبلا به دلایل زیست محیطی این اقدام را به تعویق انداخته بود. رئیس جمهور کره جنوبی همچنین گفت کره جنوبی قصد دارد ظرفیت موشکی خود را افزایش دهد.

اما چین در واکنش به اظهارات رئيس جمهوری کره جنوبی گفت: این اقدامات تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کند و شدیدا با آنها مخالف است. او گفت قدرت سیستم دفاع موشکی می‌تواند عمیقا بر چین اثر بگذارد.

مایکل المان از موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک می گوید با یک آزمایش موشکی دیگر که تا دو ماه دیگر در راه است، همه راه ها برای مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی در حال بسته شدن است.  

آزمایش موشکی کره شمالی یک روز پس از اینکه مجلس سنای امریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه، ایران و کره شمالی تصویب کرد انجام شد. کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد رئيس جمهور امریکا آماده امضای این مصوبه است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More