شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گفت‌‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد عربستان سعودی در مورد فعالیت‌‌های بی‌ثبات کننده ایران

پنتاگون اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، گفت: «ایالات متحده و عربستان سعودی برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و شکست افراط‌گرایی خشن در منطقه تعهدی مشترک دارند.»

عربستان سعودی که از مخالفان توافق هسته‌ای ایران است از دولت بایدن خواسته در هر توافق احتمالی با ایران موضع کشورهای منطقه نیز در نظر گرفته شود.

دولت بایدن می‌گوید توافق هسته‌ای با ایران حداقل مطالبات ایالات متحده است و تاکید کرده واشینگتن از چنین توافقی برای رسیدگی به سایر نگرانی‌های مربوط به جمهوری اسلامی، از جمله برنامه موشک‌های بالستیک و «حمایت ایران از تروریسم در منطقه»، استفاده خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در تماس خود با بن سلمان ضمن تاکید بر اهمیت شراکت استراژیک دو کشور، عربستان سعودی را «ستون معماری امنیت خاورمیانه» خواند و تاکید کرد مسئولیت تامین امنیت و ثبات منطقه باید تقسیم‌بندی شود.

آستین حمله‌های حوثی‌های یمن به عربستان سعودی را محکوم کرد و گفت آمریکا عربستان سعودی را در دفاع از مرزهای خود یاری خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به تغییر سیاست آمریکا در قبال ائتلاف نظامی به رهبری ریاض بر اهمیت پایان دادن به جنگ یمن و رسیدن به یک راه حل سیاسی تاکید کرد.

دولت جو بایدن اعلام کرده آمریکا حمایت خود از ائتلاف نظامی عربستان سعودی در جنگ یمن را متوقف می‌کند و در اقدامی دیگر با هدف آنچه که واشینگتن ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن می‌خواند، تصمیم دولت ترامپ مبنی بر تروریست شناختن گروه انصارالله یمن را لغو کرد.

دولت بایدن معتقد است با توجه به اینکه ۸۰ درصد جمعیت یمن در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها زندگی می‌کنند، تروریست شناختن حوثی‌ها امکان ارسال کمک به این مناطق را محدودتر می‌کند و باعث می‌شود بحران انسانی در این کشور وخیم‌تر شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More