شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
متن کامل گزارش رابرت مولر منتشر شد

گزارش مولر: ترامپ بی‌گناه است

 

ویلیام بار، دادستان آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت رابرت مولر، بازرس ویژه در طول ۲۲ ماه تحقیق، در ۱۰ مورد احتمال ممانعت از اجرای عدالت (obstruction of justice) دونالد ترامپ را بررسی کرده و او را بی‌گناه شناخته است.

این کنفرانس، پیش از انتشار گزارش رابرت مولر برگزار شد. این گزارش بیش از۴۰۰ صفحه است و برای ارائه آن به کنگره آمریکا و عموم جامعه این کشور، بخش‌هایی از آن «سیاه» شده است، چون «محرمانه تلقی شده‌اند».

یک ماه پیش، مولر گزارش را به  ویلیام بار تحویل داد و در آن زمان دادستان آمریکا گفت ترامپ در موضوع تبانی با روسیه در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ بی‌گناه است.

دستیارهای مولر در آن زمان از این شاکی بودند که خلاصه‌های این گزارش تاکنون در اختیار جامعه آمریکا قرار نگرفته است.

نمایندگان حزب دموکرات آمریکا از مولر خواسته‌اند تا در اولین فرصت ممکن برای پاسخگویی به سوال‌های نمایندگان، به کنگره آمریکا بیاید.

در پی تمرکز رسانه‌ها بر روی انتشار گزارش مولر، دونالد ترامپ از صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین ده‌ها توییت در این موضوع منتشر یا بازنشر کرده است.

 

 

یکی از این توییت‌ها که می‌گوید «آزار و اذیت رییس‌جمهور!»، مکرر در رسانه‌های انگلیسی‌زبان بازنشر شده است.

 

 

ترامپ همچنین نوشت: «گنده‌ترین دروغ‌پردازی سیاسی همه دوران‌ها! این جرایمی است که پلیس‌ها و دموکرات‌های کثیف و فریبکار بانی‌اش بودند!»

در مقابل نانسی پلوسی، رهبر اپوزیسیون کنگره آمریکا در اعتراض به شیوه انتشار گزارش مولر گفت «بی‌طرفی سازمان قضایی زیر سوال رفته است» و گفت ویلیام بار، دادستان آمریکا، «کل اعتبارش را این شکلی از دست داد».

 

 

 

متن کامل گزارش مولر به زبان انگلیسی را در ادامه بخوانید:

 

 

برابر قوانین دادستانی آمریکا، بازرس ویژه می‌بایست گزارش را تقدیم به دادستان این کشور می‌کرد. سپس او تصمیم می‌گیرد چه بخش‌هایی در اختیار نمایندگان مردم یا جامعه قرار بگیرد.

 

 

بااین‌حال این سوال‌ همچنان باقی است که آیا رییس‌جمهور آمریکا تلاش کرده تا فرآیند قضایی را به نفع خود تغییر دهد؟

دادستانی آمریکا تاکنون در یک متن کوتاه از گزارش مولر گفته است که «تبانی بین ستاد ترامپ و روسیه صورت نگرفته بود». البته گفته می‌شود در گزارش مولر جزییاتی از ارتباط نزدیکان با ترامپ و ستاد انتخاباتی او با روسیه ذکر شده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More