شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش سنا درباره مراوده تجاری هانتر بایدن با افراد مرتبط با حزب کمونیست چین

فاکس‌نیوز اعلام کرد بخش‌هایی از یک گزارش سنا درباره معاملات تجاری هانتر بایدن،‌ فرزند جو بایدن، را مشاهده کرده که حاکی از وجود شبکه وسیع ارتباطات تجاری میان خانواده بایدن و اتباع چینی مرتبط با دولت کمونیست این کشور است.

این شبکه روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه نوشت گزارشی که جزئیاتش در کمیته امنیت میهنی و امور حکومتی سنا ارائه شده، اشاره می‌کند: «هانتر بایدن ارتباطات تجاری با یه جیان‌مینگ،‌ گانگ‌ون دانگ و دیگر اتباع چینی مرتبط با دولت کمونیست و ارتش آزادی‌بخش خلق داشته است. این ارتباطات منجر به نقل و انتقال میلیون‌ها دلار پول نقد شده است.»

جیان‌مینگ موسس یک شرکت بزرگ حوزه انرژی چین است که ارتباطات وسیعی با دولت کمونیست آن کشور دارد و دانگ نیز از وابستگان تجاری اوست.

تحقیقات درباره سابقه مالیاتی و معاملات تجاری هانتر بایدن در حالی صورت می‌گیرد که پدرش در حال انجام امور انتقال قدرت است تا از ماه ژانویه در کاخ سفید مستقر شود. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری، نیز در طول رقابت‌های انتخاباتی بایدن را متهم کرده بود که از سمتش برای دستیابی به حمایت مالی چین از سرمایه‌گذاری‌هایش استفاده کرده است. 

بر اساس این گزارش، ارتباطات فرزند ۵۰ ساله رییس‌ جمهوری منتخب آمریکا با اتباع مورد اشاره چینی از سال ۲۰۱۵ میلادی و همزمان با اشتغال پدرش در معاونت اولی دولت باراک اوباما شروع شد. 

از برخی از این ارتباطات به عنوان فعالیت‌هایی یاد شده که «به صورت بالقوه» مجرمانه دانسته می‌شود و مورد توجه قرار گرفته‌اند.

هانتر بایدن روز چهارشنبه تایید کرد که از سال ۲۰۱۸ میلادی در ارتباط با موضوعات مالیاتی تحت تحقیقات اداره دادستانی فدرال ایالت دلاور قرار داد. با این حال، او اشاره کرد که روز سه‌شنبه از این تحقیقات مطلع شده است.

یک منبع مطلع به فاکس‌نیوز گفته که جو بایدن هدف این تحقیقات نیست.

این شبکه همچنین اشاره کرده مشخص نیست آیا معاملات خاص مورد اشاره در گزارش مطرح‌شده در هیات بررسی سنا از جمله مواردی است که توسط دادستانی ایالات متحده بررسی می‌شود یا خیر. اما این معاملات تصویری اجمالی از فعالیت‌های منتسب به هانتر بایدن پیش از سال ۲۰۱۸ میلادی و آغاز تحقیقات هیات منصفه مهیا می‌کند.

گزارش مطرح‌شده در کمیته امنیت میهنی در بخشی دیگر اشاره می‌کند: «شبکه گسترده‌ای از ارتباطات شرکتی و معاملات مالی بین خانواده بایدن و اتباع چین وجود دارد.»

به عنوان نمونه، بر اساس این گزارش،‌ در ماه میلادی سپتامبر سال ۲۰۱۷ همزمان با آنکه شرکت یه جیان‌مینگ قراردادی با ارزش حدود ۹ میلیارد دلار را با هدف خرید سهام یک شرکت انرژی دولتی روسیه اعلام کرد، هانتر بایدن هم یک خط اعتباری با گانگ‌ون دانگ باز کرد.

همچنین جیمز بایدن و همسرش هم به عنوان کاربران این حساب اعتباری بوده‌اند.

در همان ماه و تاریخ میلادی اعضای خانواده بایدن از این کارت‌های اعتباری برای خرید ۱۰۰ هزار دلاری بلیط هواپیما، اتاق هتل،‌ محصولات تکنولوژیک و غذای رستوران استفاده کردند که از این مبادلات به عنوان فعالیت‌های دارای ظرفیت مجرمانه یاد شده است.

این گزارش موارد دیگری از مبادلات بانکی برادر جو بایدن، همسرش و پسر او را مورد اشاره قرار داده است.

فرزند بایدن می‌گوید: «من این موضوع را بسیار جدی می‌گیرم اما اطمینان دارم که بررسی حرفه‌ای و عینی این موارد نشان می‌دهد که من با استفاده از مشاوران مالیاتی حرفه‌ای، امور خود را به صورت قانونی و درست اداره می‌کردم.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More