شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گری کوهن، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ استعفا می‌دهد

 

گری کوهن، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه، اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. این تصمیم کوهن در اعتراض به طرح جدید دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا است.

بسیاری از کارشناسان، با وجود این‌که کوهن از حامیان اصلی تجارت آزاد است، بر این باور بودند که او از طرح اعمال تعرفه دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد.

کوهن ضمن سپاسگزاری از دونالد ترامپ برای فرصتی که به او داده طی بیانیه‌ای گفت: «باعث افتخار من است که برای وضع قوانینی به نفع سیاست‌های رشد اقتصادی آمریکا و برای سود رساندن به مردم، در خدمت کشورم بوده‌ام».

کوهن ۵۷ ساله یکی از مخافان سرسخت طرح دونالد ترامپ در اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم است.

به گفته مقامات کاخ‌سفید، پیش از این نیز گری کوهن در خصوص خروج خود از دولت با دونالد ترامپ بحث و گفت‌وگو کرده بود.

کوهن در گذشته رئیس بانک «گلدمن سَکس» بود و در پیشبرد برنامه‌های دوانلد ترامپ در ارتباط با اصلاحات مالیاتی، نقشی چشمگیر داشت.

طرح جدید دونالد ترامپ برای اعمال این تعرفه‌ها، واکنش‌های منفی گسترده‌ای را به همراه داشته است، تا جایی که شاخص‌ترین چهره‌های حزب جمهوری‌خواه نیز از او درخواست کرده‌اند تا در اعمال تعرفه‌های تجدید نظر کند.

از سوی دیگر، روز سه‌شنبه دونالد ترامپ با رد گزارش‌هایی مبنی بر این که هیچ‌کس علاقه‌مند به همکاری با او نیست، در حمایت از عملکرد خود گفت که کاخ سفید سرشار از انرژی است و محلی عالی برای کار کردن است و افراد بسیاری هستند که به دنبال موقعیتی شغلی در کاخ سفید هستند.

ترامپ روز سه‌شنبه نیز در ارتباط با گزارش‌هایی مبنی بر وجود هرج و مرج در کاخ سفید در توییتی نوشت که این گزارشات اشتباه است. او گفت که آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. من می‌خواهم پیش از هر تصمیمی گفت‌وگویی مفید داشته باشم. هنوز افرادی هستند که قصد تعویضشان را دارم. هرج و مرجی در کار نیست.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More