شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گردهمایی مجازی دموکرات‌های آمریکا برای حمایت رسمی از جو بایدن

در شب گردهمایی مجازی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، چهره‌های شاخص دموکرات و نیز شخصیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، در حمایت از جو بایدن، نامزد این حزب، موضع‌گیری کردند.

بزنی‌سندرز، سناتور دموکرات و از رقبای بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در گردهمایی ملی این حزب، گفت: «اگر ترامپ برنده شود دموکراسی در آمریکا به خطر می افتد.»

او گفت: «ترامپ نه تنها دموکراسی را به خطر انداخته، بلکه او به علم هم بی‌اعتناست و جان مردم آمریکا را در همه‌گیری به خطر انداخت.»

سندرز گفت اگرچه در زمینه بهداشت و درمان با بایدن اختلاف نظر دارد، اما او را گزینه مناسب برای ریاست‌جمهوری می‌داند.

او در پایان افزود: «آینده دموکراسی، اقتصاد و سیاره ما در خطر است و از همه جریانات خواست در حمایت از بایدن با هم متحد شوند.»

میشل اوباما همسر باراک اوباما و بانوی اول پیشین آمریکا در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت: «چهار سال پیش بسیاری از مردم فکر کردند رای آنها ارزش ندارد و در نتیجه کسی به کاخ سفید رفت که عواقب آن امروز همه ما را تحت تاثیر قرار داده است.»

او افزود: «آنچه امروز در آمریکا می‌بینیم آشفتگی است. میلیون‌ها نفر کار خود را از دست داده‌اند و بسیاری بیمه درمانی ندارند.»

میشل اوباما با هشدار نسبت به اینکه اگر آمریکا در این انتخابات مسیر را تغییر ندهد اوضاع این کشور بدتر خواهد شد، گفت: «صادقانه بگویم دونالد ترامپ برای آمریکا گزینه غلطی است. او فرصت‌های زیادی را از دست داد. او نمی‌تواند آنچه را که مردم می‌خواهند، ارائه دهد. »

او گفت: «اگر می‌خواهیم در آینده با اطمینان به چشمان فرزندانمان نگاه کنیم باید هر کاری انجام دهیم تا بایدن در انتخابات پیروز شود.»

میشل اوباما از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا و نیز عمیق کردن اختلافات نژادی انتقاد کرد و خطاب به کسانی که فکر می کنند «اوضاع از این بدتر نمی شود» گفت: «باور کنید اگر در این انتخابات تغییری ایجاد نکنیم اوضاع بدتر از این خواهد شد.»

ریچارد کاسیچ، از جمهوری‌خواهان مخالفت دونالد ترامپ، طی سخنانی در گردهمایی ملی دموکرات‌ها گفت: «ریاست جمهوری ترامپ به ناکارآمدی، بی مسئولیتی» منتهی شده است.

امی کلوبشار، سناتور دموکرات، نیز در این مراسم از برنامه‌های جو بایرن حمایت کرد. او با تاکید بر لزوم رای‌گیری پستی گفت: «اگرچه رییس‌جمهوری از پست بیزار است، اما در ماه ژانویه آینده ناچار است تغییر آدرس خود را به اداره پست اعلام کند.»

کریستین اورکیزا، شهروند آمریکایی که پدرش را در اثر کرونا از دست داده و مطلب او در مورد تقصیر ترامپ در مرگ پدرش در سراسر آمریکا مورد توجه قرار گرفت نیز به گردهمایی دموکرات‌ها پیوست و با خواندن دوباره مطلب خود، ترامپ را مسئول مرگ بسیاری از مردم آمریکا در نتیجه کرونا دانست.

برادران جورج فلوید، شهروند آمریکایی-آفریقایی تبار که اخیرا به دست پلیس کشته شد، نیز در گردهمایی دموکرات‌ها شرکت کرده و از نامزدی جو بایدن حمایت کردند.

پیش از صحبت‌های برادران فلوید، موریل باوزر، شهردار واشینگتن دی‌سی، ترامپ را به «شعله‌ور کردن آتش نژادپرستی» و «توطئه» برای سرکوب تظاهرات صلح‌آمیز در آمریکا متهم کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More