شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کیم‌جونگ‌اون خواستار آزمایشات موشکی بیشتر شد

 

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، خواستار پرتاب و آزمایش موشک‌های بیشتر برای پیشبرد کشورش در توانایی حمله به گوام شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی کره‌شمالی، روز چهارشنبه ۸ شهریور، یک روز پس از اولین پرتاب موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ازسوی این کشور از فراز ژاپن، گفتند که کیم جونگ اون، دستور پرتاب موشک‌های بیشتری را به‌سوی اقیانوس آرام صادر کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل متحد این پرتاب‌ها را محکوم کرده و خواستار توقف این آزمایش‌ها ازسوی کره‌شمالی شده است.

آزمایش موشکی روز سه‌شنبه ازسوی کره‌شمالی از فراز ژاپن که یکی از کشور‌های متحد آمریکاست، پیامی واضح درقبال تمرینات نظامی مشترک میان سئول و واشنگتن بود.

خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی اعلام کرد که این پرتاب، نشانی از آمادگی آن کشور در مقابله با هرگونه تحرک نظامی ازسوی آمریکاست. پیونگ‌یانگ تمرینات نظامی خود را به‌صورت تهاجمی و در قالب آزمایش تسلیحات نظامی انجام می‌دهد.

گزارش خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی حاکی‌از آن است که اولین موشک شلیک شده در ماه مه، میان‌برد و از نوع «هوواسانگ ۱۲» بوده است.

رهبر کره‌شمالی پس از پرتاب این موشک، آن را «مقدمه‌ای معنی‌دار» خواند و به این ترتیب، رضایت عمیق خود را از این اقدام، بیان کرد. او گفت که کره‌شمالی پیش از هرگونه تصمیمی درمورد اقدامات آینده، همچنان به تماشای رفتار ایالات‌متحده ادامه خواهد داد.

کیم همچنین گفت: «ضروری است که درآینده، با پرتاب موشک‌های بیشتر به‌سوی اقیانوس آرام، نیروهای استراتژیک خود را به‌روزرسانی کنیم».

به‌نظر می‌رسد که این پرتاب، برای نشان دادن توان نظامی کره‌شمالی به‌عنوان تهدیدی برای هدف قرار دادن جزیره‌ی گوام انجام شده باشد.

اگر این پیش‌فرض درست باشد، می‌تواند به پرتاب موشک‌های بیشتری ازسوی کره‌شمالی بر فراز ژاپن منجر شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرده است، موشکی که از فراز ژاپن عبور کرده، با حداکثر ارتفاع ۵۵۰ کیلومتر، توانسته حدود ۲۷۰۰ کیلومتر پرواز کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More