شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کوبی برایانت فوق ستاره بسکتبال آمریکا در سقوط هلی‌کوپتر جان باخت

کوبی برایانت، سوپراستار بسکتبال لیگ قهرمانی حرفه‌ای آمریکا، صبح یک‌شنبه در سانحه سقوط هلی‌کوپتر در کالیفرنیا درگذشت. او برنده پنج بار قهرمانی ان‌بی‌ای با تیم لس‌آنجلس لیکرز بود و هنگام مرگ ۴۱ سال داشت.

برخی گزارش‌ها حاکی است که چهار سرنشین دیگر هلی‌کوپتر از جمله جیانا، دختر سیزده ساله کوبی برایانت نیز، در این سانحه که ساعت ۱۰ صبح به وقت غرب آمریکا و در ۶۵ کیلومتری شمال‌غرب لس‌آنجلس رخ داد، کشته شدند، اما خبرگزاری رویترز می‌گوید هویت این چهار نفر هنوز اعلام نشده است. 

اریک گارستی، شهردار لس‌آنجلس ضمن تسلیت به خانواده برایانت گفت: «کلمات قادر به بیان شوک و اندوه نیستند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، معروف بود که کوبی برایانت  برای رفتن به محل مسابقات ورزشی از هلیکوپتر استفاده می‌کرد.  قرار است اداره هوا و فضای فدرال آمریکا و اداره امنیت حمل‌ونقل ملی درباره علت سقوط هلیکوپتر تحقیق کنند.

برایانت طی دوره حرفه‌ای ۲۰ ساله عضویت در لس‌آنجلس لیکرز، پنج بار عنوان قهرمانی ان‌بی‌ای، لیگ قهرمانی بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، را به خود اختصاص داد. او تا روز شنبه، با ۳۳،۶۴۳ امتیاز، سومین گل‌زن در تاریخ لیگ بسکتبال به شمار می‌رفت تا این که لیبورن جیمز رکورد او را شکست.

کوبی برایانت با ستاره‌های صنعت سرگرمی در لس‌آنجلس روابط نزدیکی داشت و در سال ۲۰۱۸ برای فیلم کوتاه انیمیشنش، به نام «بسکتبال عزیز» برنده جایزه اسکار شد.

در سال ۲۰۰۳، یک کارمند هتل کلرادو، برایانت را به تعرض جنسی متهم کرد. برایانت ادعاهای او را رد کرد و در نهایت چون زن شاکی حاضر به شهادت نشد، پروند مختومه شد. 

کوبی برایانت و همسرش در سال ۲۰۱۱ پس از ده سال زندگی مشترک تقاضای طلاق کردند ولی در ۲۰۱۳ گفتند که اختلافات‌شان را حل کرده‌اند. برایانت و همسرش چهار دختر دارند.

 

این گزارش تکمیل می‌شود...

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More