شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشف زیر دریایی منسوب به هیتلر پس از ۷۳ سال

 

یک زیر دریایی آلمانی که گفته می‌شود هیتلر را پس از جنگ جهانی دوم به آمریکای جنوبی برده است، پس از ۷۳ سال کشف شد.

به گزارش تلویزیون شبکه ۲ دانمارک، این زیر دریایی «یو-۳۵۲۵» که یکی از زیردریایی‌های نوع ۲۱ آلمان نازی است، توسط محققان موزه جنگ‌های دریایی دانمارک و در دریای شمال کشف شده است.  

این زیر دریایی در تاریخ ۶ می ۱۹۴۵، روزی که متحدین توانستند دانمارک را از تسخیر نیروهای آلمان نازی خارج کنند، توسط بمب‌افکن بریتانیایی «بی.۲۴» هدف قرار گرفت و به همراه تمامی ۵۸ خدمه آن غرق شد.

 

 

ناتوانی در کشف لاشه این زیر دریایی باعث ایجاد شایعاتی در خصوص فرار این زیردریایی شد، ولی در نهایت این زیر‌دریایی در فاصله ۱۸ کیلومتری «اسکاگن»، شمالی‌ترین شهر دانمارک و ۱۶ کیلومتری محلی که بمب‌افکن بریتانیایی از غرق شدن آن خبر داده بود، کشف شد.

پس از جنگ‌جهانی دوم شایعات بسیاری در خصوص فرار رهبران نازی از جمله هیتلر با استفاده از این زیر دریایی رواج یافت، ولی یابندگان این لاشه گزارش دادند که در این زیردریایی هیچ نشانه‌ای از حضور مقامات نازی و یا هیتلر به چشم نمی‌خورد.

گرت نورمن اندرسون، رئیس این موزه گفت: «پیش از این شایعاتی وجود داشت که این زیر دریایی حامل اشیا با ارزش فراوانی از آلمان بوده است».

او افزود که به احتمال زیاد دلیل این شایعات، پیشرفته بودن این زیر دریایی و توانایی آن در انجام سفرهای بسیار دور بوده و قصد داشته تا رهبران نازی را به همراه این اشیاء با ارزش، در آخرین روزهای جنگ به مکان دیگری منتقل کند. این شایعات در حالی مطرح شده که این زیر دریایی عازم نروژ بوده و هیچ شی قیمتی و یا مقام نازی در آن حضور نداشته است».

 

 

او در ادامه افزود که ارتش آلمان نازی ۱۱۸ فروند از این زیردریایی سفارش داد، ولی تنها دو فروند از آن وارد ناوگان نیروی دریایی آلمان شد. در حال حاضر تنها یک نمونه از این زیر دریایی وجود دارد که در موزه دریایی آلمان که پیش از این یکی از پایگاه‌های زیردریایی این کشور در جنگ جهانی دوم بوده، به معرض نمایش گذاشته شده است.

به گفته اندرسون زمانی که این زیر دریایی مورد حمله بمب‌افکن بریتانیایی قرار می‌گیرد عازم یک عملیات محرمانه بوده است.

هنوز دلیل فرار این زیر دریایی و مقصد آن مشخص نیست و همین موضوع جذابیت این کشف را بیشتر کرده است.

اندرسون گفت که موزه جنگ‌های دریایی دانمارک، هیچ تصمیمی برای بیرون کشیدن این زیر دریایی که در عمق ۱۲۳ متری بستر دریا قرار دارد، نگرفته است.

ساخت این زیر دریایی دیزل در نوامبر سال ۱۹۴۳ آغاز و در دسامبر ۱۹۴۴ پایان یافت و در نهایت در ژانویه ۱۹۴۵ به ناوگان زیر دریایی آلمان نازی پیوست.

سرعت حرکت در سطح این زیر دریایی حداکثر ۳۰ کیلومتر در ساعت بوده و با توجه به تکنولوژی روزی که در ساخت موتور آن به کار گرفته شده، کاملا بی‌صدا بوده ست.

ظرفیت این زیر دریایی، ۵ افسر ارشد و ۵۰ خدمه بوده و با ظرفیت کامل می‌توانسته حدود ۲۸ هزار کیلومتر بدون توقف سفر کند.

با وجود این که این زیر دریایی به دلیل معایبی که داشت، هرگز در یک نبرد واقعی مورد استفاده قرار نگرفت، ولی این نوع از زیر دریایی می‌توانسته چندین روز در زیر آب باقی بماند و از این بابت می‌توان آن را پیشرو در جنگ‌های زیر دریایی امروزه دانست.

تا کنون موزه جنگ‌های دریایی بیش از ۴۵۰ لاشه کشتی و زیر دریایی را در عملیات‌ اکتشافی خود کشف کرده که ۱۲ فروند از این لاشه‌ها متعلق به زیر دریایی‌های آلمان و بریتانیا هستند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More