شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته و زخمی شدن پنج تن در انفجار انتحاری قاهره

 

در جریان یک حمله انتحاری در مرکز قاهره، پایتخت مصر، دو مامور پلیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. انفجار در بخش تاریخی قاهره و در نزدیکی مسجد الازهر رخ داد.

خبرگزاری رویترز از قاهره، بامداد سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه، در گزارشی نوشت یک بمب‌گذار انتحاری هنگامی که از سوی ماموران امنیتی تحت تعقیب بود خود را منفجر کرد.

به گفته مقام‌های وزارت کشور مصر، نیروهای امنیتی این کشور در جست‌وجوی عامل حمله‌ روز جمعه در غرب قاهره بودند. ماموران امنیتی فرد مظنون را دستگیر کردند؛ اما او در نهایت خود را در نزدیکی مسجد الازهر منفجر می‌کند.

جمعه گذشته در جریان یک حمله مسلحانه به یک پست بازرسی در شمال شبه‌جزیره سینا، دو مامور امنیتی کشته و سه غیرنظامی زخمی شدند.

حمله‌های مسلحانه در قاهره به ندرت انجام شده است و گزارش می‌شود. هرچند در ماه دسامبر پیش، سه گردشگر ویتنامی، به همراه راهنما مصری آنان، در نزدیکی قاهره کشته شدند.

در سال‌های گذشته، فعالیت نیروهای اسلام‌گرا در شبه جزیره سینا، شمال شرق مصر، تقویت شده است. نیروهای امنیتی دولت نظامی مصر در تلاش هستند تا جلوی اقدام‌های و حرکت‌های تروریستی اسلام‌گراهای سینا را بگیرند.

«عملیات فراگیر سینا ۲۰۱۸»، سال گذشته با هدف برخورد با نیروهای تندروی اسلامی در این مناطق اجرا شد. به گفته مقام‌های امنیتی مصر، در جریان عملیات سینا و درگیری‌های مسلحانه مرتبط با این عملیات، تاکنون ده‌ها تن کشته و صده‌ها تن دیگر بازداشت شده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری بارها دولت نظامی مصر را به خاطر آن چه که نقض حقوق بشر، برخوردها و بازداشت‌های غیرقانونی و وضعیت بد زندان‌ها در مصر گفته می‌شود محکوم کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More