شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن ۴۰ داعشی ازجمله وزیر جنگ این گروه در بمباران جنگنده‌های روسیه  

 

وزارت دفاع روسیه، روز جمعه هفدهم شهریورماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که درپی بمباران جنگنده‌های این کشور علیه مواضع داعش در دیرالزور سوریه، ۴۰ شبه‌نظامی این گروه کشته شدند.

به گزارش سایت تلویزیون «روسیا الیوم» (بخش عربی راشاتودی) در بیانیه‌ی وزارت دفاع روسیه آمده است: «پنجم سپتامبر، به اطلاعاتی درباره‌ی نشست فرماندهان گروه داعش در یکی‌از مراکز حومه‌ی شهر دیرالزور سوریه دست یافتیم».

بیانیه‌ی وزارت دفاع روسیه افزود:« پس از بررسی اطلاعات به‌دست آمده، دو جنگنده‌ی ما، از نوع سوخو۳۴ و سوخو۳۵، به محل تجمع این گروه حمله کردند که در پی آن، ۴۰ فرد مسلح وابسته‌به داعش کشته شدند».

این بیانیه در ادامه آورده است: «از میان کشته‌شدگان، ۴ فرمانده‌ی میدانی، ازجمله ابومحمد الشمالی، امیر دیرالزور و مسؤول امور مالی گروه داعش بوده‌اند».

براساس این بیانیه‌، «گل‌مراد حلیموف»، «وزیر جنگ» داعش که در این نشست حضور داشت، در نتیجه‌ی این حمله، کشته شده است.  برخی منابع می‌گویند که حلیموف به‌شدت زخمی شده و به شهرک موحسن در ۲۰کیلومتری شرق دیرالزور منتقل شده است.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که حمله‌ی دو جنگنده‌ی این کشور، به نشست فرماندهان گروه داعش، در شکست حصر دیرالزور و پیشروی ارتش سوریه به‌سمت این شهر، نقش مهمی داشته است.

حلیموف، پیش از پیوستن به داعش، یکی از فرماندهان پلیس ویژه‌ی تاجیکستان بود. او در سال ۲۰۱۵، به‌همراه شش تن دیگر از همکارانش، به گروه موسوم‌به «دولت اسلامی» (داعش) پیوست.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More