شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن ۲۰ غیرنظامی سوریه توسط جنگده‌های روسیه

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه، اعلام کرد که ۲۰ غیرنظامی سوری هنگام عبور از رودخانه فرات در شهر دیرالزور، کشته شدند.  

به گزارش سایت روزنامه «القدس العربی» این افراد از درگیری‌های جاری میان گروه داعش و نیروهای دولتی سوریه در دیرالزور، فرار می‌کردند.  

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته که در پی حمله جنگنده‌های روسیه به قایق‌های آوارگان، ۲۰ نفر از جمله شماری زن و کودک، جانشان را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، در پی این حمله، ۶۰ نفر دیگر از افرادی که تلاش می‌کردند از رودخانه فرات عبور کنند، مفقود یا زخمی شدند.   

روسیه هنوزهیچ واکنشی به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه نشان نداده است اما این کشور معمولا، حمله به غیرنظامیان را تکذیب می‌کند.

این کشور از سپتامبر ۲۰۱۵، حملات هوایی به مواضع اسلام‌گرایان تندرو  مخالف رژیم سوریه، از جمله داعش را آغاز کرد. در این مدت سازمان‌های حقوق بشری و مخالفان سوری، بارها مسکو را به بمباران غیرنظامیان متهم کردند.  

دیرالزور اکنون شاهد دو درگیری جداگانه است. گروه داعش، از یک سو با ارتش دولتی سوریه و از سوی دیگر، با نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت آمریکا برخودارند، در غرب و شرق دیرالزور در حال جنگ است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More