شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن سه نظامی آمریکایی و بریتانیایی بر اثر حمله راکتی به پایگاه تاجی در شمال بغداد

حمله راکتی به پایگاه تاجی، محل استقرار نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در شمال بغداد، دست‌کم سه کشته و ده مجروح برجا گذاشت.

این حمله شامگاه چهارشنبه بیست و یکم اسفند ماه با شلیک تعدادی راکت کاتیوشا به پایگاه تاجی در شمال بغداد انجام شد. تعداد راکت‌های شلیک شده،  بین ده تا هجده راکت اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که بر اثر این حملات راکتی، دو سرباز آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته شده‌اند.

پنتاگون با تایید وقوع این حمله، اعلام کرد که   ۱۸ راکت پایگاه تاجی شلیک شده است. یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که در این حمله سه تن کشته و ده تن از نیروهای ائتلاف ضد داعش مجروح شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که با توجه به شدت جراحات برخی از نیروهای ائتلاف، احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان حمله به پایگاه تاجی وجود دارد. با این حال هنوز برای تعیین مسئول این حملات زود است اما هر نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند به دور جدیدی از تقابل بین آمریکا و ایران منجر شود.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نیز اعلام کرد که  ۱۸ راکت کاتیوشا که در این حمله به سوی پایگاه تاجی پرتاب شد، احتمالا از یک کامیون شلیک شده‌اند.

ساعتی پس از این حمله چند پایگاه شبه نظامیان تیپ حیدریون و زینبیون، شبه نظامیان مورد حمایت نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در خاک سوریه و جنوب بوکمال در مرز عراق و سوریه هدف بمباران هوایی قرار گرفتند.

شبکه خبری الحدث گزارش داد که  در این حملات ۳۰ تن از شبه نظامیان مورد حمایت ایران کشته شدند. گزارش‌های تایید نشده از کشته شدن چند تن از فرماندهان شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران  در این حملات نیز منتشر شده است.

همزمان ریاست جمهوری عراق با محکوم کردن حملات راکتی به پایگاه تاجی در شمال بغداد، طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیز ساعتی پیش با تاکید براینکه نیروهای آمریکایی با دعوت و خواست دولت عراق در این کشور حضور دارند، اعلام کرد که تحقیق برای شناسایی عاملان حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به پایگاه تاجی را آغاز کرده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More