شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کریستین ساینس مانیتور: کنگره باید اجازه عملیات علیه ایران در سوریه را صادر کند

 

روزنامه کریستین ساینس مانیتور (Christian Science Monitor) چاپ آمریکا امروز جمعه دوم  تیرماه در سرمقاله‌ای از کنگره آمریکا خواسته تا برای روشن شدن استراتژی دولت ترامپ در مورد برخورد با نیروهای ایرانی در سوریه اجازه رسمی اجرای عملیات برای ارتش آمریکا را صادر کند.

مانیتور می‌نویسد: «درحالی که هر روز اخبار حملات نیروهای هوایی و زمینی آمریکا علیه نیروهای ایرانی و انواع گروه‌های تروریست مستقر در خاک سوریه پخش می‌شود، کنگره می‌بایستی حکم قانونی برای اجرای این عملیات را اکنون صادر کند. سربازان ما باید بدانند که آنها از پشتیبانی دولت و مردم آمریکا برخوردار هستند و دشمنان ما هم باید بدانند که آمریکا در تصمیم خود برای مقابله با آنها راسخ است.»

به گفته کریستین ساینس مانیتور: «در حال حاضر نیروهای ارتش آمریکا در پنج کشور جهان در جنگ‌های ضدتروریستی شرکت دارند. دولت ترامپ حتی کره شمالی را هم به یک عملیات نظامی تهدید کرده است. در چند روز گذشته نیز جت‌های آمریکایی پهپادهای ایران و جنگنده‌های سوریه‌ای را سرنگون کرده‌اند.

اما همه این فرمان‌های عملیات نظامی از سوی ترامپ بدون کسب اجازه از کنگره بوده است. آخرین باری که کنگره آمریکا بر مبنای قانون اساسی به عملیات نظامی ارتش ایالات متحده در خارج از مرزهای خود رأی مثبت داد به سال ۱۹۴۱ و جنگ دوم جهانی بازمی‌گردد. اما عملیات مشابه آن دوران از زمان ریاست جمهوری اوباما تا امروز بدون یک چنین اجازه‌ای از کنگره انجام شده است.

قانون (Authorization for Use of Military Force (AUMF (اجازه استفاده از نیروی نظامی) در قانون اساسی آمریکا اکنون به یک بازسازی و به روز شدن نیاز دارد.

با این حال، برخلاف سال ۱۹۴۱، این اجازه دهی و رسمیت بخشیدن به نیروهای ارتش ما برای شرکت در جنگ‌های خاورمیانه یک موضوع کاملاً اخلاقی است. از آن سال‌ها تا امروز ما شاهد زایش و گسترش سازمان‌های تروریستی در چهار گوشه جهان شده‌ایم.

برای غلبه بر این سازمان‌های تروریستی و شبه‌نظامیان افراطی دولت آمریکا باید به دشمنان ما نشان دهد که ما در تصمیم خود برای شکست آنها راسخ و پایدار هستیم.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More