شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: کمک ترامپ به ایتالیا و تصمیم ترکیه به قرنطینه ۴۸ ساعته

 

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر رسید و آمار قربانیان این ویروس نیز از مرز صد هزار نفر گذشت.

در این میان آمریکا از نظر تعداد مبتلایان از دیگر کشورها پیشی گرفته است؛ به طوری که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مبتلایان شناسایی شده در جهان، ساکن آمریکا هستند.

همچنین بر اساس آخرین آمار اعلام شده، طی شبانه‌روز گذشته، بیش از ۲۱۰۰ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. شامگاه جمعه، در نیویورک که شدیدا درگیر با شیوع ویروس کروناست، بزرگداشتی برای پرستاران و پزشکانی که جان خود را در مبارزه با شیوع این ویروس از دست داده‌اند، برگزار شد. 

با این حال تعداد کل مبتلایان و قربانیان در قاره اروپا همچنان از قاره آمریکا بیشتر است و بر اساس گزارش دولت‌ها، بیش از ۸۵۰ هزار نفر در کشورهای اروپایی تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

در حالی که آمریکا و ایتالیا بیشترین تعداد قربانیان ویروس کرونا را تاکنون در جهان داشته‌اند، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از مقام‌های دولتش خواسته که در زمینه کمک به ایتالیا برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تلاش کنند.

ترامپ خواستار اتخاذ چندین تصمیم از جمله مشارکت آمریکا در ساخت بیمارستان‌ها و ارسال تجهیزات پزشکی به ایتالیا شده است.

موسسه روبرت کخ، روز شنبه ۲۳ فروردین، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۳۳ مورد جدید ابتلا در آلمان شناسایی شده و در همین مدت ۱۷۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشته‌اند. به این ترتیب، آمار قربانیان ویروس کرونا در آلمان به ۲۵۴۴ نفر و تعداد مبتلایان نیز به بیش از ۱۱۷ هزار نفر رسیده است.

در سوئد، در حالی که مهمانداران هواپیما و کارمندان هتل‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتا بیکار شده‌اند، گروهی از آنها با گذراندن دوره‌ای سه روزه درباره چگونگی مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا، به یاری پرستاران در بیمارستان‌های این کشور شتافته‌اند.

تا روز جمعه، در سوئد نزدیک به ده هزار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که از این میان ۸۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در ترکیه، دولت شامگاه جمعه دستور داد که ساکنان ۳۱ شهر از جمله استانبول و آنکارا به مدت ۴۸ساعت قرنطینه شوند. وزارت کشور ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این قرنطینه تا پایان یکشنبه ادامه خواهد داشت.

در آفریقا، صندوق بین‌المللی پول با پرداخت فوری یک وام به ارزش ۷۴۵ میلیون دلار به تونس موافقت کرد. تونس به دلیل شیوع ویروس کرونا، با بزرگترین بحران اقتصادی خود از زمان استقلال از فرانسه در سال ۱۹۵۶روبه‌روست.

اما در چین، کانون اولیه ویروس کرونا، مقام‌های بهداشتی این کشور روز شنبه اعلام کردند که ۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند که از این میان ۴۲ مورد مربوط به کسانی است که از خارج وارد چین شده‌اند.

بر اساس این گزارش، فقط یک نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست داده است.

این  آمار در حالی است که در روزهای اخیر انتقاد علیه آمارهای رسمی مقام‌های چینی درباره شیوع ویروس کرونا، حتی در داخل ایران افزایش یافته است.

مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری در آمریکا، اعلام کرد که بر اساس تحقیقی که در یکی از بیمارستان‌های صحرایی شهر ووهان چین انجام شده، ویروس کرونا می‌تواند تا چهار متری فرد مبتلا به این ویروس وجود داشته باشد. با این حال تراکم ویروس در این فاصله، ممکن است به اندازه‌ای نباشد که منجر به ابتلای یک فرد دیگر شود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More