شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: کاهش محدودیت‌های قرنطینه در تعدادی از کشورهای اروپایی

در حالی شیوع ویروس کرونا در جهان از جمله در اروپا متوقف نشده، برخی از کشورها به ویژه تعدادی از کشورهای اروپایی از روز دوشنبه محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داده‌اند.

دولت آلمان، روز دوشنبه از لغو برخی محدودیت‌ها از جمله بازگشایی فروشگاه‌های کمتر از ۸۰۰ متر مربع خبر داد. با این حال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به عدم رعایت احتمالی دستورالعمل‌ها هشدار داده است.

همچنین دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور در راستای سیاست «همبستگی اروپایی» هزینه درمان اروپایی‌های مبتلا به ویروس کرونا را که در بیمارستان‌های این کشور بستری شده‌اند، می‌پردازد. 

در حالی که آلمان در ماه‌های اخیر بیمارانی را به ویژه از فرانسه پذیرفته است، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که این هزینه حدود ۲۰ میلیون یورو برآورد شده است. 

پیشتر مقام‌های ایتالیایی، که کشورشان بیشترین قربانی کرونا در میان کشورهای اروپایی را داشته، از آنچه عدم حمایت کشورهای اروپایی از یکدیگر خوانده‌اند، انتقاد کرده و نسبت به آینده اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند.

در دانمارک نیز برخی از شرکت‌های کوچک فعالیت خود را از روز دوشنبه از سر گرفتند. 

همچنین در نروژ، در حالی که به نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا در این کشور تحت کنترل است، مهدهای کودک روز دوشنبه فعالیت خود را از سر گرفتند. این، اولین اقدام در جهت کاهش محدودیت‌های قرنطینه در نروژ به شمار می‌رود.

در اسپانیا نیز، بر اساس آمار روز دوشنبه، برای اولین بار طی چهار هفته گذشته، تعداد جانباختگان ویروس کرونا در این کشور به زیر ۴۰۰ نفر رسید و ۳۹۹ نفر اعلام شد. با این حال تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت.

مقام‌های بهداشت بلژیک روز دوشنبه اعلام کردند که با توجه به کاهش تعداد پذیرش بیماران مبتلا به کووید۱۹، به نظر می‌رسد از زمان اوج شیوع ویروس کرونا در این کشور عبور کرده‌اند و  در فکر برنامه‌ریزی برای کاهش محدودیت‌های قرنطینه هستند.

در آن سوی جهان، روز دوشنبه در نیوزلند اعلام شد شرکت‌هایی که از آنها به عنوان شرکت‌های «مطمئن» نام برده شده، می‌توانند از هفته آینده کار خود را از سر بگیرند. همچنین محدودیت‌ها در زمینه رفت و آمد نیز برداشته خواهد شد و برخی از مدارس نیز بازگشایی می‌شوند.

همچنین دولت کره جنوبی نیز از روز دوشنبه بخشی از محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داد. 

در آفریقا، کشور غنا روز دوشنبه به قرنطینه سه هفته‌ای در دو منطقه مهم این کشور پایان داد.

اما امیدوارکننده‌ترین آمار متعلق به هنگ‌کنگ است که روز دوشنبه برای اولین بار در ۴۵ روز گذشته، اعلام کرد که هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا را طی شبانه روز گذشته شناسایی نکرده است. تاکنون ۱۰۲۵ مورد ابتلا به کرونا در هنگ‌کنگ شناسایی شده و چهار نفر نیز از ژانویه گذشته تاکنون بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

 

موج دیگری از کرونا در برخی کشورها

در حالی که برخی کشورهای جهان در حال خروج محتاطانه از قرنطینه هستند، برخی کشورهای دیگر درگیر موج دیگری از شیوع ویروس کرونا شده‌اند. 

سنگاپور، روز دوشنبه از ۱۴۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داده که بیشتر مبتلایان در میان کارگران خارجی ساکن این کشورند.

همچنین ژاپن با موج دیگری از شیوع ویروس کرونا درگیر است.پزشکان ژاپنی روز دوشنبه نسبت به پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های این کشور هشدار دادند و یک کارشناس ژاپنی نیز به رسانه‌ها گفت که حتی ممکن است برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ در توکیو با مشکل مواجه شود.

روسیه نیز با وجود کاهش نسبی آمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز دوشنبه، اما همچنان تعداد این موارد بالاست. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در روسیه از دست داده‌اند. 

در خاورمیانه، صلیب سرخ منطقه کردستان سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که اولین بیمارستان مخصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونا را با ظرفیت ۱۲۰ تخت در این منطقه راه‌اندازی کرده است.

همچنین یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد، درخواست ۱۰۰ میلیون دلار کمک را مطرح کرد تا به وضعیت کودکان خاورمیانه و شمال آفریقا که هم درگیر شیوع ویروس کرونا و هم درگیر جنگ‌ها هستند کمک شود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More