شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان و بازار پر رونق تولید ماسک و دستگاه‌ تنفس مصنوعی

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ویژه در اروپا و آمریکا همچنان رو به افزایش است و تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده ‌اند.

مقام‌های بریتانیا، روز یکشنبه دهم فروردین، اعلام کردند که تعداد جانباختگان کرونا در این کشور با اضافه شدن ۲۰۹ قربانی دیگر به ۱۲۲۸ نفر رسید. همچنین دولت این کشور اعلام کرد که سفارش ساخت ۱۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی را به تولیدکنندگان ارائه داده است.

در فرانسه نیز وضعیت به گونه‌ای است که روز یکشنبه یک هواپیمای ارتش آلمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را از شهر استراسبورگ در شرق فرانسه به بیمارستان‌های آلمان منتقل کردند. تاکنون هشتاد بیمار فرانسوی کوید-۱۹ در بیمارستان‌های آلمان، سوئیس و لوکزامبورگ بستری شده‌اند. همچنین به دلیل کمبود امکانات بیمارستانی در شرق فرانسه، قطارهایی حامل بیماران، از شرق فرانسه به سمت غرب این کشور حرکت کرده است.

در فرانسه همچنین جریمه نقض قرنطینه به ۲۰۰ تا ۴۵۰ یورو افزایش یافت و دولت نیز از سفارش خرید یک میلیارد ماسک از چین خبر داد.

اما در حالی که در فرانسه یکی از وزرای سابق این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده، توماس شفر، وزیر اقتصاد ایالت هسن که از عواقب شیوع ویروس کرونا «شدیدا نگران» بود، خودکشی کرد. در آلمان تاکنون بیش از ۵۲ هزار نفر به کرونا مبتلا و ۳۸۹ نفر در این میان جان باخته‌اند.

در اسپانیا نیز بر اساس آماری که روز یکشنبه اعلام شد، ۸۳۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و تعداد قربانیان در این کشور به ۶۵۲۸ نفر رسید. همچنین آمار مبتلایان نیز با ۹ درصد افزایش به ۷۸۷۹۷ نفر رسید.

مقام‌های هلند نیز اعلام کردند که تاکنون ۷۷۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند و آزمایش کرونای بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مثبت اعلام شده است.

همچنین در حالی که شیوع ویروس کرونا در آمریکا شدیدا افزایش یافته، نخست وزیر جمهوری چک روز یکشنبه به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توصیه کرد که زدن ماسک در آمریکا را اجباری کند.

در خاورمیانه، دولت ریاض پنج میلیون ماسکی را که به صورت غیرقانونی انبار شده بود کشف کرد.

در شرق آسیا، نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، موجب شورش در یکی از زندان‌های تایلند شده است. رسانه‌های تایلندی روز یکشنبه تصاویری از شورش در یکی از زندان‌های شمال کشور را پخش کردند و وزارت دادگستری از بازداشت هفت زندانی خبر داد.

در چین نیز در حالی که این کشور توانست شیوع کرونا در استان هوبئی را مهار کند، با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در میان افرادی که از خارج از چین وارد کشور می‌شوند، دولت خود را برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا آماده می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More