شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: خطر اوج‌گیری دوباره در چین و انزوای بیشتر ایتالیا

ویروس کرونا در جهان، تاکنون جان بیش از ۳۱۰۰ نفر را در چین گرفته و بیش از ۱۱۰۰ قربانی نیز در خارج از این کشور داشته است. همچنین سرعت شیوع کرونا در جهان به حدی است که اکنون ۱۲۰ کشور با این ویروس درگیر هستند و بیش از ۱۱۹ هزار نفر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

افزایش نسبی مبتلایان و قربانیان در چین

در چین، در حالی که شی جین پینگ، رییس جمهوری این کشور از توقف شیوع ویروس کرونا خبر داده و شرکت‌ها به تدریج در حال فعالیت مجدد در ووهان هستند، اما آمار اعلام شده در روز چهارشنبه ۲۱ اسفند، حاکی از افزایش نسبی تعداد مبتلایان و قربانیان در چین است.

برای مقابله با شیوع دوباره ویروس کرونا در چین، شهردار پکن اعلام کرد که از این پس، هر مسافری که از خارج از کشور وارد این شهر شود، دو هفته در قرنطینه قرار خواهد گرفت.

در حالی که روز سه‌شنبه اعلام شده بود که تنها ۱۹ نفر جدید به کرونا مبتلا شده‌اند، روز چهارشنبه اعلام شد که این تعداد طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴ نفر افزایش یافته است. همچنین۲۲ نفر نیز طی این مدت جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز قبل پنج مورد افزایش داشته است.

توقف برخی از پروازها به ایتالیا

ویروس کرونا که اولین بار در ۲۵ ژانویه در قاره اروپا شناسایی شد، اکنون به همه کشورهای اتحادیه اروپا سرایت کرده است.

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۲۱ اسفند، اعلام کرد که ۲۵ میلیارد دلار برای کمک به ۲۷ عضو این اتحادیه در مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است.

در ایتالیا که دومین روز قرنطینه سراسری خود را می‌گذراند، روند شیوع کرونا همچنان صعودی است. به طوری که تعداد جانباختگان ۲۴ ساعت اخیر در این کشور به ۱۶۸ نفر رسید که بیشترین میزان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ایتالیاست.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۱۰۱۴۹ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۶۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۸۷۷ نفر که وضعیت جسمی‌شان وخیم گزارش شده، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. ۲۵۹۹ نفر نیز در خانه‌های خود قرنطینه هستند و تحت مراقبت قرار دارند.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از جمله ایرفرانس، ایرکانادا و بریتیش ایرویز اعلام کرده‌اند که پروازهایشان به مقصد ایتالیا را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

هزار مبتلا در آمریکا و اولین مرگ در برخی کشورها

در آمریکا نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از مرز هزار نفر گذشته و قرار است نیوراشل در حومه نیویوک در قرنطینه قرار گیرد. همچنین دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریكا، روز سه‌شنبه با بیان اینكه آزمایش کرونا انجام نداده، گفت كه هیچ علائمی از این بیماری ندارد و از سوی پزشک كاخ سفید معاینه شده است.

در فرانسه نیز تعداد مبتلایان به ۱۷۸۴ نفر رسیده و ۳۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرده که این کشور در ابتدای اپیدمی قرار دارد، با این حال دولت فرانسه اعلام کرد که هنوز تصمیم ندارد تدابیری شبیه تدابیر دولت ایتالیا اتخاذ کند. حتی وزیر بهداشت فرانسه از باز بودن مدارس این کشور دفاع کرد و گفت که «اگر مدارس باز است، به این دلیل است که رفتن بچه‌ها به مدرسه، برای آنان خطرناک نیست.»

در حالی که پیشتر وزیر فرهنگ فرانسه اعلام کرده بود که به ویروس کرونا مبتلا شده، در بریتانیا نیز نادین دوریس ۶۲ ساله، معاون وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است.

همچنین بانک انگلستان، در یک اقدام از پیش اعلام نشده و برای حمایت از اقتصاد این کشور در مقابل شیوع کرونا، میزان سود بانکی را به ۰.۲۵ درصد کاهش داد.

در اوکراین نیز مدارس کی‌یف تا پایان ماه مارس تعطیل اعلام شد و در ترکیه نیز، وزیر بهداشت این کشور از اولین مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه خبر داد.

در بلژیک، مرگ یک بیمار ۹۰ ساله بر اثر ابتلا به کرونا، اولین قربانی این ویروس را در کشور به ثبت رساند. در شرق آسیا نیز دو کارمند فرودگاه بانکوک به کرونا مبتلا شدند و اولین مرگ ناشی از کرونا در اندونزی نیز به ثبت رسید. 

در ژاپن، وزیر بازی‌های المپیک، روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعویق یا لغو بازی‌های المپیک توکیو که قرار است در روزهای ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت برگزار شود، «محال» است. با این حال تعطیلی دیزنی‌لند و دیزنی‌سی توکیو برای دو هفته دیگر تمدید شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More