شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: افزایش مبتلایان در روسیه، بازگشت کارگران فلسطینی به اسرائیل

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که «تعدادی شواهد معنادار» وجود دارد که نشان می‌دهد منشا ویروس کرونا آزمایشگاه ویروس‌شناسی شهر ووهان چین است.

پمپئو که روز یکشنبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد که این اولین بار نیست که جهان به دلیل ویروس‌هایی که از آزمایشگاه‌های چین نشت کرده‌اند، در خطر قرار گرفته است. او با این حال در این باره اظهارنظر نکرد که آیا نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان ارادی بوده یا غیرارادی.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از عدم همکاری چین برای بررسی منشا ویروس کرونا ابراز تاسف کرد.

در روسیه، ویروس کرونا در این کشور همچنان با شتاب بالایی در حال شیوع است و آمار موارد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، رکورد تازه‌ای بر جای گذاشته است. بر اساس آمار رسمی، ۱۰۶۳۳ نفر به مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه اضافه شدند که در مجموع تعداد مبتلایان به بیش از ۱۳۴ هزار نفر افزایش یافت. با این حال، نرخ مرگ و میر کرونا در روسیه نسبت به کشورهای درگیر دیگر مثل آمریکا، ایتالیا و اسپانیا پائین‌تر است و فقط ۵۸ نفر از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

اما تعداد روزانه قربانیان کرونا در اسپانیا نیز به پائین‌ترین میزان خود از روز ۱۸ ماه مارس تاکنون رسیده است. بر اساس اعلام رسمی در روز یکشنبه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۴ نفر در اسپانیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا، روز یکشنبه از توافق قریب‌الوقوع میان این شرکت و دولت آلمان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

همچنین وزیر کشور و ورزش آلمان روز یکشنبه در گفت‌وگو با نشریه بیلد اعلام کرد که با از سرگیری مسابقات بوندس لیگا در این کشور موافق است. این در حالی است که بر اساس آمار روز یکشنبه با اضافه شدن ۷۹۳ مورد جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۱۶۲ هزار نفر افزایش یافت و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۴ نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

در خاورمیانه نیز دولت اسرائیل روز یکشنبه اجازه داد که در چارچوب برنامه دولت برای بازگشایی تدریجی فعالیت‌های اقتصادی، هزاران کارگر فلسطینی از کرانه غربی رود اردن برای کار به اسرائیل بازگردند. در اواخر ماه مارس، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی از کارگران فلسطینی در اسرائیل خواسته بود که به این کرانه غربی رود اردن بازگردند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More