شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: اعلان جنگ در فرانسه و فرصت طلایی برای آمازون

امانوئل مکرون،  رییس جمهوری فرانسه، برای دومین بار در کمتر از یک هفته، در یک سخنرانی تلویزیونی از کاخ الیزه، درباره شیوع ویروس کرونا، به شهروندان این کشور هشدار داد و گفت: «ما در جنگ هستیم.»

در حالی که خود مکرون روز پنج‌شنبه گذشته و نخست وزیر فرانسه روز شنبه یک سری تدابیر شدیدی را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور اعلام کرده بودند، مکرون شامگاه دوشنبه، منع رفت‌وآمد در فرانسه را شدیدتر کرد و از جریمه افراد متخلف خبر داد.

همچنین وزیر کشور فرانسه گفت که خروج از خانه فقط با پر کردن یک گواهی و برای انجام کارهای ضروری شامل خرید مایحتاج روزانه، درمان و شغلی که امکان انجام آن از خانه نباشد، مجاز است.

قرار است که بیش از صد هزار نیروی پلیس فرانسه از ساعت دوازده ظهر روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند حتی عابران پیاده را در سراسر شهرها و روستاهای فرانسه کنترل کنند.

مکرون همچنین از بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا خبر داد و گفت که هیچ شهروند کشورهای غیر عضو شنگن حق ورود به حوزه شنگن را ندارند.

در میان کشورهای اروپایی، کرونا در ایتالیا شدیدا قربانی می‌گیرد. بر اساس آمار شامگاه دوشنبه، تعداد کشته‌شده‌های کرونا در ایتالیا از مرز ۲۰۰۰ نفر عبور کرد و به ۲۱۵۸ نفر رسید. با این حساب، تاکنون، یک سوم قربانیان کرونا در ایتالیا بوده است.

در آمریکای شمالی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا شهروندان این کشور را به ماندن در خانه دعوت کرد. همچنین تعداد مبتلایان در ایالات متحده به بیش از ۴۲۰۰ نفر رسیده و بیش از ۷۰ نیز قربانی شده‌اند.

در آسیا، دولت هند نیز تدابیر جدیدی از جمله بسته شدن مراکز توریستی مثل تاج محل را اعلام کرده است.

همچنین ژاپن همچنان بر برگزاری بازی‌های المپیک که قرار است اوایل تابستان در توکیو برگزار شود، تاکید کرده است.

در آفریقا، سنگال بسیاری از پروازهای بین‌المللی از جمله پروازها به مقصد یا از مبدا کشورهای اروپایی را به حالت تعلیق درآورد.

در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان، برای بسیاری از شرکت‌های تجاری نگرانی‌های جدی به همراه آورده، اما برای برخی شانس آورده و موجب فعالیت بیشتر شده است.

فروشگاه اینترنتی آمازون که با موجی از درخواست‌ها و سفارش‌ها روبه‌رو شده، برای پاسخگویی به این سفارش‌ها، از استخدام ۱۰۰ هزار نفر در سراسر جهان خبر داد.

ولی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که فقط یک مورد را با منشا داخلی شناسایی کرده و ۲۰ مورد جدید دیگر از خارج وارد این کشور شده است. این در حالی است که پیشتر تعداد روزانه مبتلایان جدید در چین، در ماه فوریه، حتی به بیش از هزار نفر نیز رسیده بود. 

با این حال، چین روز سه‌شنبه از جان باختن ۱۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

در مجموع، تعداد قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۷۰۰۰ نفر رسیده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More