شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: آغاز پایان در چین و آغاز اوج‌گیری در کشورهای دیگر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱۱۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۳۸۰۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد کشورهایی که از شناسایی موارد ابتلا به کرونا خبر داده‌اند، از مرز صد کشور فراتر رفته است.

در چین، بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی درباره ویروس کرونا که روز دوشنبه ۱۹ دی اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر به کرونا مبتلا و ۲۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند. اغلب مبتلایان و قربانیان از ساکنان استان هوئبی، کانون ویروس کرونا بوده‌اند. 

در مجموع تاکنون در چین بیش از ۸۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا و ۳۱۲۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای روزهای اخیر در چین نشان می‌دهد که روند شیوع ویروس کرونا در این کشور سیر نزولی پیدا کرده و مقام‌های این کشور از «آغاز پایان اپیدمی» و «بازگشت به حالت عادی» سخن می‌گویند.

مقام‌های چین روز دوشنبه ۱۹ اسفند، قسمت‌هایی از مرکز تفریحی دیزنی‌لند شانگهای را، که پیشتر برای جلوگیری از شیوع کرونا به کلی بسته شده بود، بازگشایی کرده بودند. 

اما برخلاف چین، اوضاع در ایتالیا، دومین کانون ویروس کرونا در جهان، بسیار نگران‌کننده است. بر اساس آخرین آمار اعلام شده در این کشور، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ نفر بر اثر این ویروس قربانی شدند و در مجموع، تاکنون ۷۳۷۵ نفر به کرونا مبتلا و ۳۶۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که از روی یکشنبه مناطقی از شمال این کشور، از جمله شهر مهم میلان، که مرکز اقتصادی ایتالیا به شمار می‌رود، قرنطینه شد و یک چهارم جمعیت ایتالیا با محدودیت تردد مواجه شدند.

در فرانسه نیز بر اساس آماری که شامگاه یکشنبه اعلام شد، تاکنون ۱۱۲۶ نفر به کرونا مبتلا و ۱۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. پس از جلسه‌ای که با حضور امانوئل مکرون در کاخ الیزه در این باره برگزار شد، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که همه تجمعات بالای هزار نفر در این کشور ممنوع است. با این حال، قرار است که انتخابات شهرداری‌ها در موعد مقرر، یعنی یکشنبه آینده برگزار شود.

در آلمان نیز که با بیش از هزار نفر مبتلا، سومین کشور آلوده به کرونا در اروپا به شمار می‌رود، علاوه بر ممنوعیت اجتماعات بالای هزار نفر، تدابیری اقتصادی نیز برای پرداخت حقوق بیکاری به کارگران و کارمندانی که برای پرهیز از شیوع ویروس کرونا قصد دارند کار نکنند، اندیشیده شده است. 

در آمریکا نیز با ۱۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان به ۵۴۴ نفر رسیده و تاکنون ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین سناتور تد کروز، که دست یکی از مبتلایان به ویروس کرونا را فشرده بود، شامگاه یکشنبه خود را در قرنطینه اختیاری قرار داد.

در کره جنوبی، دیگر کانون کرونا در جهان نیز تا کنون نزدیک به ۷۴۰۰ نفر به این ویروس مبتلا و ۵ نفر نیز قربانی شده‌اند.

در مصر نیز در یک کشتی توریستی که ۴۵ نفر از سرنشینان آن به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، یک توریست آلمانی ۶۰ ساله، جان خود را از دست داد. این اولین مرگ ناشی از کرونا در قاره آفریقاست. 

مصراولین کشور آفریقایی نیز بود که از شناسایی یک فرد مبتلا به کرونا خبر داده بود. در مجموع، تاکنون ۴۸ نفر در خاک این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More