شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان؛ عزای عمومی در چین و سفر ویروس به جزایر دوردست

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از یک میلیون و صد هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز در حال نزدیک شدن به رقم ۶۰ هزار نفر است. 

در حالی که تعداد ‌جان‌باختگان ویروس کرونا در اروپا از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرده، چهار کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا که بیشترین شیوع ویروس کرونا، در میان کشورهای اروپای قاره‌ای، در این چهار کشور است، از کمیسیون اروپا خواسته‌اند که از نظام توزیع و پخش کالا در اروپا حمایت کند. 

در روزهای اخیر، با شیوع ویروس کرونا و همچنین وضع مقررات منع عبور مرور، تردد کامیون‌های حامل مواد غذایی در اروپا با مشکل مواجه شده است.

در ایتالیا، که تاکنون بیشترین قربانیان ویروس کرونا را به خود اختصاص داده، تعداد جانباختگان به ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر رسیده است. با این حال آمار روزانه شیوع ویروس کرونا در این کشور نشان می‌دهد که آمار قربانیان در روزهای اخیر نسبتا ثابت است.

در فرانسه، در حالی که آخرین آمار اعلام شده در شامگاه جمعه نشان می‌دهد که روند شیوع ویروس کرونا در این کشور همچنان صعودی است، دولت نگران افزایش سفرهای مردم در تعطیلات عید پاک است. 

رسانه‌های فرانسوی از افزایش تدابیر امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از جابه‌جایی‌های غیرضروری و همچنین نقض مقررات قرنطینه خبر داده‌اند.

تاکنون ویروس کرونا در فرانسه جان بیش از۶۵۰۰ هزار نفر را گرفته و از این میان ۱۴۰۰ نفر در خانه‌های سالمندان، قربانی این ویروس شدند.

همچنین فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، در گفت‌وگویی که روز شنبه منتشر شد، از ابتلای حدود ۶۰۰ نیروی نظامی این کشور به ویروس کرونا خبر داد، اما گفت که ظرفیت انجام عملیات نظامی ارتش فرانسه متاثر از این همه‌گیری نشده است.

در آمریکای جنوبی، لنین مورنو، رییس جمهور اکوادور، اعلام کرد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دست‌کم ۴۰ درصد بیماران مبتلا به کووید-۱۹، مقررات قرنطینه را رعایت نمی‌کنند.

در کشور پرو نیز اعلام شد که دست‌کم ۱۶ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست دادند. قربانیان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به نوشیدن این مشروبات روی آورده بودند.

همچنین روز شنبه اعلام شد که اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در جزایر فالکلند در آب‌های اقیانوس اطلس جنوبی و در نزدیکی قاره آمریکای جنوبی شناسایی شده است. این جزایر که یکی از دوردست‌ترین سرزمین‌ها به شمار می‌رود، متعلق به بریتانیاست.

چین، کانون اولیه ویروس کرونا، روز شنبه را برای گرامیداشت یاد قربانیان ویروس کرونا در این کشور، روز عزای عمومی اعلام کرده است. 

به همین مناسبت در ساعت ده صبح روز شنبه به وقت محلی، علاوه بر نیمه افراشته‌ شدن پرچم‌ها، به احترام قربانیان از جمله پزشکان و پرستارانی که جان خود را برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا از دست دادند، سه دقیقه سکوت برقرار شد.

این در حالی است که روز شنبه اولین روز از یک جشن سالانه چینی‌هاست (Qingming) که طی آن میلیون‌ها خانواده چینی بر سر مقبره نزدیکان از دست رفته خود حاضر می‌شوند و ادای احترام می‌کنند. 

همچنین مقام‌های چینی روز شنبه اعلام کردند که طی شبانه‌روز گذشته، ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا از جمله یک مورد در استان هوبئی، خاستگاه اولیه شیوع ویروس کرونا شناسایی شده است.

در کره جنوبی نیز در حالی که تعداد مبتلایان این کشور به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده، مقام‌ها از تمدید تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی خبر دادند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More