شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان؛ شناسایی یک مورد ابتلا در فرانسه پیش از اعلام رسمی از سوی چین

در فرانسه، بر اساس پژوهشی که در یک نشریه پزشکی بین‌المللی منتشر شده، ویروس کرونا بسیار زودتر از زمانی که دولت فرانسه رسما اعلام کرده، وارد این کشور شده بوده است. 

دولت فرانسه اعلام کرده بود که برای اولین بار سه مورد از ابتلا به ویروس کرونا را در تاریخ ۲۴ ژانویه شناسایی کرده است، اما نویسندگان این مقاله که یکی از آنان رییس بخش مراقبت‌های ویژه دو بیمارستان در حومه پاریس است، از یک مورد ابتلا به کرونا در تاریخ ۲۷ دسامبر خبر داده است.

این پژوهشگران با بررسی دوباره پرونده کسانی که به علت مشکلات ریوی در فاصله زمانی ۲ دسامبر تا ۱۶ ژانویه در این دو بیمارستان بستری شده بودند و همچنین آزمایش دوباره نمونه‌های فریز شده آنها به این نتیجه رسیده‌اند.

بر اساس پژوهش آنان، فرد مبتلا ممکن است از طریق همسرش که در بخش ماهی‌فروشی در یک سوپرمارکت کار می‌کرده به کرونا مبتلا شده باشد.

شناسایی این مورد از ابتلا به ویروس کرونا در تاریخ ۲۷ دسامبر در فرانسه در حالی است که دولت چین پیشتر در تاریخ سی دسامبر سازمان بهداشت جهانی را درباره وجود این ویروس مطلع کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک متخصص بهداشتی نوشت بر اساس این پژوهش احتمالا شیوع ویروس کرونا در چین، از ماه نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شده است.

اما در اسپانیا، پس از رفع محدودیت‌ها در زمینه خروج از خانه برای ورزش و پیاده‌روی، دولت این کشور روز دوشنبه مجوز بازگشایی فعالیت آرایشگاه‌ها را نیز صادر کرد.

در ایتالیا، جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور روز دوشنبه خواستار حضور بیشتر زنان این کشور در کمیته‌های کارشناسی دولت برای بازگشایی‌ها شد.

در بروکسل، کنفرانسی ویدئویی درباره جمع‌آوری کمک‌های بین‌المللی برای گسترش انجام تست کرونا، فراهم کردن دارو و واکسن این ویروس بدون حضور آمریکا برگزار شد.

اواخر ماه آوریل سازمان بهداشت جهانی خواستار جمع‌آوری ۷/۵ میلیارد یورو در این زمینه شده بود. 

در چین، رسانه‌های دولتی اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره منشا ویروس کرونا را رد کردند. مفسر شبکه تلویزیونی دولتی سی‌سی‌تی‌وی چین با «تبهکار» خواندن پمپئو، سخنان او را «دروغ‌های بدون دلیل» توصیف کرد.

وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا، از وجود «شواهد معناداری» مبنی بر این که منشا ویروس کرونا آزمایشگاه ویروس‌شناسی شهر ووهان چین است، خبر داد و گفت: «این اولین بار نیست که جهان به دلیل ویروس‌هایی که از آزمایشگاه‌های چین نشت کرده‌اند، در خطر قرار گرفته است.»



 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More