شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان؛ رکورد جدید ابتلای روزانه در آمریکا، خطر موج دوم در فرانسه

 

دولت اسرائیل روز جمعه اعلام کرد برای آنچه «جلوگیری از قرنطینه سراسری» خوانده، محدودیت‌هایی را برای روزهای تعطیل آخر این هفته اعمال خواهد کرد. 

بر اساس این تصمیم دولت اسرائیل، فروشگاه‌های غیرضروری، مراکز تجاری، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، کتابخانه‌ها، باغ‌های وحش، موزه‌ها و برخی از خطوط حمل و نقل تعطیل خواهد بود.

در هند نیز روز جمعه اعلام شد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا از مرز یک میلیون مورد گذشت. 

در اروپا نیز در حالی که سران کشورهای اتحادیه اروپا روز جمعه در بروکسل جمع خواهند شد تا درباره ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی این اتحادیه با یکدیگر مذاکره کنند، نگرانی‌هایی درباره موج دوم شیوع کرونا در برخی از کشورهای این اتحادیه وجود دارد.

وزیر بهداشت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که برای اولین بار پس از رفع محدودیت‌ها، میزان گسترش شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. هر چند که هنوز آمار بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها رو به کاهش است.

در آمریکا نیز همچنان میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا در حال شکستن رکوردهای قبلی است. بر اساس اعلام روز پنجشنبه، فقط طی یک شبانه‌روز، بیش از ۶۸ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این میزان بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به شمار می‌رود.

اوضاع در کشورهای آمریکای جنوبی نیز بحرانی است و برزیل روز پنجشنبه اعلام کرد که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز دو میلیون نفر گذشته است.

با این حال، در بریتانیا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، گفت دولت برخی اقدامات را انجام داده تا بخش بهداشت و سلامت برای زمستان آمادگی داشته باشد.

او افزود سه میلیارد پوند بودجه اضافی برای سازمان خدمات بهداشت و سلامت همگانی در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در نظر گرفته شده است. 

جانسون با اشاره به کاهش محدودیت‌ها در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و رفتن به محل کار در انگلستان در روزهای آینده، ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند از حدود آذرماه تا حد «چشمگیری» به شرایط عادی برگردد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More