شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان؛ تعویق کاهش محدودیت‌ها در بریتانیا، رکود شدید اقتصادی در فرانسه

 

 

با افزایش شیوع کرونا در مناطقی از بریتانیا، دولت این کشور روند کاهش محدودیت‌ها را متوقف کرد و برای جلوگیری از شیوع بیشتر در برخی مناطق شمال انگلستان محدودیت‌های جدیدی گذاشت.

در حالی که قرار بود روز شنبه یازدهم مرداد، برخی مراکز مثل کازینوها و سالن‌های آرایش بازگشایی شوند، مقام‌های بریتانیایی روز جمعه دهم مرداد اعلام کردند که این بازگشایی به مدت دو هفته به تعویق افتاد.

بر اساس یک تحقیق هفتگی که روز جمعه از سوی دفتر ملی آمار بریتانیا منتشر شد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر در این کشور روند افزایشی داشته است.

در فرانسه، در حالی که پیشتر پوشیدن ماسک در فضاهای بسته و عمومی الزامی شده بود، برخی از شهرها از جمله شهر ساحلی و توریستی بیاریتز استفاده از ماسک در فضاهای بیرونی و خیابان‌ها را نیز اجباری کردند.

همزمان، محدودیت‌های اعمال قرنطینه برای مسافران از خارج آمده نیز در کشورهای اروپایی شدیدتر می‌شود. پس از اعمال این محدودیت در بریتانیا برای مسافران کشورهایی نظیر اسپانیا، لیتوانی نیز روز جمعه اعلام کرد که مسافرانی که از فرانسه می‌آیند باید قرنطینه شوند.

توصیه‌ها برای پرهیز از سفر به مناطق پرخطر نیز افزایش یافته است. آلمان روز جمعه از شهروندانش خواست که به مناطقی از اسپانیا از جمله کاتالونیا سفر نکنند. 

همچنین بر اساس آمار رسمی یورو استات که روز جمعه اعلام شد، کشورهای حوزه یورو پس از سه ماهه نخست سال جاری میلادی، در سه ماه دوم این سال نیز رکورد ۱۲/۱ درصدی را تجربه کردند.

در این میان بیشترین رکود اقتصادی متعلق به اسپانیا با ۱۸/۵ درصد بوده و آلمان که موتور اقتصادی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، رکوردی ۱۰ درصدی داشت. همچنین فرانسه با ۱۳/۸ درصد، شدیدترین رکود اقتصادی خود را از سال ۱۹۴۹ تجربه کرد.

در هنگ‌کنگ، کری لم، رییس اجرایی این منطقه، از به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ به دلیل افزایش شیوع کرونا خبر داد.

همچنین ویتنام که اعلام کرده بود توانسته شیوع کرونا را مهار کند، روز جمعه از اولین مرگ بر اثر این بیماری خبر داد.

اما دولت نپال، روز جمعه اعلام کرد که دسترسی به مناطق کوهستانی این کشور به ویژه قله اورست را از پائیز امسال به روی گردشگران بازگشایی خواهد کرد. 

نپال پیشتر مرزهای خود را در ماه مارس، درست کمی پیش از آغاز توریستی‌ترین فصل این کشور، به دلیل شیوع کرونا مسدود کرده بود. 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More