شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان؛ بیش از ۵ هزار قربانی و بسته شدن مرزها یکی پس از دیگری

در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۳۴ هزار نفر رسیده، تعداد جان‌باختگان این ویروس نیز  بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت از مرز ۵ هزار نفر گذشته است. همچنین کشورهای جهان یکی پس از دیگری، برای کنترل اپیدمی مرزهای خود را می‌بندند.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد که اروپا به کانون جدید اپیدمی کرونا تبدیل شده است. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به شدت ادامه دارد و آمار قربانیان این ویروس در این کشور جهش یافته و به ۱۲۶۶ نفر رسیده است.

همچنین در فرانسه، فقط در یک روز ۸۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد و آمار کشته‌شدگان نیز به ۷۹ نفر رسید.

دولت چک، با وجود این که هنوز در این کشور مرگ ناشی از کرونا به ثبت نرسیده و پیشتر مرزهای خود را بسته، روز شنبه دستور تعطیلی همه مغازه‌های این کشور را تا روز ۲۴ مارس صادر کرد.

ویتنام نیز که فقط ۳۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده، ورود هرگونه مسافر از ۲۶ کشور اروپایی و بریتانیا را ممنوع اعلام کرد.

نیوزیلند نیز اعلام کرد که هر مسافری که وارد این کشور می‌شود باید ۱۴ روز قرنطینه شود.

عربستان سعودی نیز همه پروازهای بین‌المللی را از روز یکشنبه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد.

در آمریکا، مجلس نمایندگان این کشور با اکثریت قاطع قانونی را در حمایت از کاهش تاثیرات کرونا بر اقتصاد این کشور به تصویب رساند. این قانون باید به تصویب سنا و سپس به امضای دونالد ترامپ برسد. در این قانون تدابیری برای آزمایش رایگان کرونا در نظر گرفته شده است.

آمریکا همچنین سفیر چین در این کشور را پس از این که یک مقام چینی از تئوری توطئه درباره ویروس کرونا سخن گفت، احضار شد.

تیم کوک، رییس شرکت اپل نیز اعلام کرد که همه فروشگاه‌های خود را در خارج از چین تا روز ۲۷ مارس خواهد بست.

در حالی که پیشتر نگرانی‌هایی برای شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین به وجود آمده بود، شیوع این ویروس در این قاره نیز رو به گسترش است و ونزوئلا برای اولین بار از شناسایی دو مورد ابتلا به کرونا خبر داد.

با این حال، آمارهای رسمی همچنان حاکی از روند نزولی شیوع کرونا در چین است و بر اساس آمار رسمی که در روز شنبه اعلام شد فقط یازده مورد از ابتلا به ویروس کرونا در چین شناسایی شده که همه این افراد از خارج از چین وارد کشور شده بودند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More