شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کره‌شمالی: تحریم‌ها، جان کودکان ما را تهدید می‌کند

 

کره شمالی تحریم‌های سازمان ملل در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای و آزمایش موشک‌های بالستیک بر علیه خود را تهدیدی برای جان کودکان این کشور دانست.

هان‌تائه‌سانگ، نماینده کره شمالی در مقر سازمان ملل در ژنو این سخنان را روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، در جلسه کمیته حقوق کودکان سازمان ملل مطرح کرد.

هیأتی متشکل از کارشناسان مستقل، کره‌شمالی را در ارتباط با کار اجباری ، سوءاستفاده جنسی و قاچاق کودکان، میزان بودجه بهداشت و سلامت و دسترسی آن‌ها به اینترنت به چالش کشیدند.

هان گفت که کره‌شمالی دارای ۲۶ میلیون نفر جمعیت است و کشوری است سوسیالیست که در آن حفاظت و ارتقاء حقوق و رفاه فرزند در اولویت قرار دارد. او افزود که فضای بهبود و اصلاح شرایط کودکان وجود دارد.  

هان گفت: «تحریم‌های جدیدی که توسط ایالات متحده آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با آزمایش‌های موشکی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، بر کره‌شمالی تحمیل شده است، مانع تولید محصولات غذایی برای کودکان و تولید کتاب‌های درسی است.»

او در حالی که خواهان لغو تحریم‌ها بود، ادامه داد: «محاصره و تحریم مداوم بر علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره، نه تنها مانعی برای حفاظت و ارتقاء حقوق کودکان است، بلکه به طور جدی، تهدید کننده حق زنده ماندن آنها نیز هست.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۶ تا کنون ۹ قطعنامه تحریمی علیه کره شمالی صادر کرده است . آخرین تحریم‌های وضع شده منابع تامین سوخت این کشور را هدف قرار داده است.

هان گفت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به او لقب «مرد موشک» داده است،«شخصا ساخت و ساز کاخ‌های دانش آموزی، بیمارستان‌های کودکان، مهد کودک‌ها، دبستان‌ها و مدارس شبانه روزی را هدایت و با عزت نفس برای رفاه نسل جوان کار می‌کند.»

در همین حال ، کره جنوبی روز پنج‌شنبه ۳۰شهریور، پرداخت ۸ میلیون دلار کمک به کره‌شمالی را تصویب کرد. همزمان چین نسبت به بحران موجود در شبه‌جزیره کره و جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ هشدار داد.

در این جلسه هیأت کارشناسان در رابطه با سیستم «سانگ‌بان» کره‌شمالی که شهروندان این کشور را بر اساس وفاداری خانوادگی به سلسله حاکم طبقه‌بندی می‌کند و این مسأله دسترسی کودکان به آموزش، بهداشت و غذا را در این کشور تحت الشعاع قرار می‌دهد پرسش‌هایی را مطرح کردند.

در پاسخ به این پرسش‌ها کره شمالی آن را یک «مفهوم خیالی» دانست که توسط دشمنان آن کشور ایجاد شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از کمیسون حقوق بشر سازمان ملل خواست تا مستندات مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان در کره‌شمالی را که توسط این سازمان تهیه شده است منتشر کند.

هیات کره شمالی نیز اعلام کرد که در این کشور کار اجباری کودکان وجود نداشته و ممنوع است و حداکثر مدت کار جوانان در زمینه‌های کشاورزی به سه هفته در سال محدود می‌شود.

نمایندگان کره‌شمالی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد استفاده کودکان از اینترنت، توضیح داد که کنترل عمومی این رسانه برای ارائه اطلاعات مثبت به کودکان صورت می‌گیرد و علاوه بر آن تمام کودکان این کشور به اینترنت ملی دسترسی دارند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More