شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کاهش سرعت شمارش آرای انتخابات آمریکا در پی شکایت وکلای ترامپ در دادگاه

 

روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهوری این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.

روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال روز پنج‌شنبه نوشت در ایالت‌های کلیدی فاصله میان ترامپ با جو بایدن،‌ نامزد حزب دموکرات، بسیار کم بوده و برای همین برای اعلام پیروز انتخابات زود است.

این روزنامه اشاره کرده مقام‌های انتخاباتی در ایالت‌های پنسیلوانیا،‌ نوادا،‌ کارولینای شمالی و جورجیا می‌گویند شمارش آرا به دلیل بحران کرونا و تراکم آرای پستی زمان بیشتری خواهد برد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، هم‌زمان با ادامه شمارش آرا،‌ وکلای ترامپ با طرح دعوی در مورد رسیدگی به مساله آرای پستی در پنسیلوانیا که در دادگاه در حال بررسی است،‌ فرایند شمارش را به تاخیر انداخته‌اند.

تیم انتخاباتی رییس‌جمهور روز چهارشنبه سه شکایت حقوقی درباره رویه‌ رای‌گیری در پنسیلوانیا ارائه کرد.

هنوز نتایج انتخابات در شش ایالت رقابتی کاملا نهایی نشده است؛ ترامپ برای پیروزی به چهار ایالت و بایدن به سه ایالت نیاز دارد.

پیروزی‌های ترامپ در تگزاس، فلوریدا و اوهایو با پیروزی بایدن در ویسکانسین و میشیگان مواجه شد؛ در حالی که دموکرات‌ها پیروز ویسکانسین معرفی شده‌اند، مسیر پیروزی نهایی آنها از میشیگان و پنسیلوانیا می‌گذرد.

 

ادامه ابهام در نتایج اعلام‌شده رسانه‌ها

از سوی دیگر روزنامه گاردین اعلام پیروزی جو بایدن در ایالت آریزونا از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه فاکس‌نیوز را حرکتی «ناپخته» خواند و نوشت «بایدن از پیشتازی قابل‌توجهی برخوردار بود، اما این میزان به ۶۸۰۰۰ رای رسیده و کارزار انتخاباتی ترامپ هنوز اصرار دارد که آنها آریزونا را خواهند برد.» 

آریزونا ۱۱ رای الکترال دارد که در صورت عدم محاسبه آن برای بایدن،‌ آرای او به ۲۵۳ می‌رسد.

گاردین اشاره کرد، در حال حاضر، اگر بایدن برنده آریزونا شود، لازم است تنها یک ایالت دیگر را از آن خود کند؛ اما اگر ترامپ برنده آریزونا شود، معادلات پیچیده‌تر به نظر می‌رسد.

در ویسکانسین، آسوشیتدپرس پیروز ایالت را بایدن معرفی کرده، اما  فاصله آرای او با رقیبش به اندازه‌ای کم است که به ترامپ اجازه می‌دهد تقاضای بازشماری را مطرح کند. 

کارزار انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد طبق قانون ایالتی خواستار بازشماری مجدد است.

 

شکایت حقوقی تیم ترامپ در پنسیلوانیا

همچنین تیم ترامپ حملات خود به شیوه شمارش در پنسیلوانیا را ادامه داده است که می‌تواند منجر به کشیده شدن مساله به دادگاه عالی ایالات متحده شود. 

کارزار انتخاباتی او همچنین تلاش کرد شمارش در میشیگان را متوقف کند و از دادگاه جورجیا خواست اطمینان حاصل کند آرای دیررسیده شمارش نمی‌شوند.

علاوه بر آن، این کارزار از عدم امکان دسترسی و نظارت درست ناظرانش در چندین مرکز شمارش آرا در میشیگان انتقاد کرده است.

وال‌استریت‌ ژورنال نوشته انتظار می‌رود شمارش در پنسیلوانیا تا جمعه ادامه داشته باشد. از عصر چهارشنبه حدود یک میلیون برگه رای پستی در این ایالت‌ رقابتی هنوز باید شمارش شود.

در حالی که ترامپ در برخی از ایالت‌های باقی‌مانده وضعیت بهتری دارد، انتظار می‌رود که آرای باقی‌مانده پستی به نفع دموکرات‌ها و بایدن باشد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More