شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کارزار تبلیغاتی جدید آمریکا علیه رهبران ایران

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی می‌نویسد دولت دونالد ترامپ در آمریکا، کارزار تبلیغاتی و تهاجمی جدیدی را با هدف دامن‌زدن به آشوب‌های اجتماعی در داخل ایران و پایان‌دادن به برنامه هسته‌ای آن کشور و همچنین حمایت‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های تندرو به‌راه انداخته است.

به گفته مقامات آمریکایی مطلع از این موضوع، این کارزار از طریق سخنرانی‌ها، ارتباطات آنلاین و اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی به‌پیش خواهد رفت.

در گزارش رویترز  که روز شنبه ۳۰ تیرماه منتشر شد، آمده است:

چندتن از مقامات پیشین دولت آمریکا می‌گویند این کمپین تبلیغاتی از حمایت مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا برخوردار است و در راستای فشارهای اقتصادی دونالد ترامپ از طریق اجرای تحریم‌های جدید و شدید علیه ایران است.

مقامات پیشین و کنونی آمریکا می‌گویند این کارزار چهره رهبران ایران را به‌شدت خدشه‌دار می‌کند و در برخی موارد، اطلاعاتی را درمورد آن‌ها افشا می‌کند که بعضاً غلوآمیز و یا برخلاف اظهارات رسمی مقامات سابق دولت آمریکا درمورد آن‌هاست.

نگاهی به حساب کاربری فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا و وبسایت ShareAmerica که خود را به‌عنوان پلتفورمی برای طرح مباحث درمورد دموکراسی معرفی می‌کند، نشان می‌دهد که در طول ماه گذشته، اظهارنظرها و مطالب منتشرشده در آن‌ها، در انتقاد از رژیم ایران بوده است. از پنج موضوع مطرح‌شده در این حساب‌ها و وب‌سایت، چهار موضوع آن به ایران مربوط می‌شود که شامل «چگونگی مقابله با افراط‌گرایی مسلحانه» و موضوع «همکاری خطوط هواپیمایی ایران با گسترش خشونت و تروریسم» می‌شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در رسانه‌های اجتماعی، شخصاً و مستقیم با ایرانیان در تبعید و سراسر جهان درمورد آنها و کشورشان صحبت می‌کند. پمپئو در یک پیام توئیتری با عنوان مشخص «اعتراضات در ایران همه‌گیر می‌شود»، نوشته است که «مردم ایران مستحق احترام به حقوق بشری‌شان هستند». او همچنین در توییتر نوشته است: «درحالی‌که خانواده‌های ایرانی در فقر به‌سر می‌برند، رهبران و کادرهای سپاه پاسداران بر ثروت خود اضافه می‌کنند.»

درحالی‌که روز یک‌شنبه ۳۱ تیرماه، قرار است مایک پمپئو با هزاران تن از ایرانیانی که پس‌از گریختن از ایران به‌دنبال انقلاب اسلامی به زندگی تبعیدی در کالیفرنیا روی آورده‌اند دیدار و با آن‌ها در مورد آینده کشورشان گفت‌وگو کند، یک مقام وزارت خارجه تأکید کرده است که آمریکا درپی تغییر رژیم ایران نیست و تنها به‌دنبال تغییر رفتار آن است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نام او فاش نشده، به رویترز گفته است: «ما می‌دانیم که داریم حکومت ایران را مجبور می‌کنیم تا به انتخاب‌های سخت دست بزند. آن‌ها یا راه خود را عوض خواهند کرد، یا خواهند دید که ادامه رفتار خرابکارانه‌شان، به‌طور روزافزونی برای آن‌ها سخت می‌شود. ما معتقدیم آن‌چه که پیشنهاد می‌کنیم، چشم‌انداز بسیار مثبتی ارائه می‌دهد، از آن‌چه که ما می‌توانیم به آن برسیم و چیزی که ایرانیان می‌توانند به آن دست یابند.»

کاخ سفید از هرگونه اظهارنظری درمورد این کارزار، خودداری کرده است، اما از آن سو، یک مقام ارشد دولتی ایران، ضمن نادیده گرفتن این کارزار، اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۷۹ و درپی انقلاب اسلامی در ایران، همواره قصد تضعیف و برکناری حکومت جمهوری اسلامی را داشته است. او اضافه کرده است که «این‌بار هم این سیاست شکست خواهد خورد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More