شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا: ابراهیم رییسی باید درباره نقض حقوق بشر پاسخگو باشد

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری آینده ایران، باید در ارتباط با اقدام‌های خود در نقض حقوق بشر پاسخگو باشد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روز دوشنبه خود گفت: «رییس‌جمهوری آینده ایران برای نقض فاحش حقوق بشر که تحت نظر او صورت گرفته پاسخگو خواهد شد.»

او از حکومت ایران خواست فارغ از اینکه چه کسی در راس قدرت قرار دارد زندانیان سیاسی را آزاد کرده و احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همه ایرانیان را بهبود بخشد.

پرایس تاکید کرد که واشینگتن به تلاش خود برای پاسخگو کردن مقام‌های ایرانی در قبال موارد نقض حقوق بشر که تحت نظر آنها صورت می‌گیرد ادامه خواهد داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران آزاد و عادلانه نبود و مردم ایران در روند آن از حق انتخاب رهبران خود محروم بودند.»

او افزود: ایالات متحده فرآیندی را که باعث رسیدن ابراهیم رییسی به ریاست جمهوری شد «بسیار ساختگی» می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که سیاست آمریکا در قبال ایران برای پیشبرد منافع ایالات متحده و فارغ از اینکه چه کسی رییس‌جمهوری ایران باشد، طراحی شده است.

پرایس تاکید کرد که آمریکا برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران به رایزنی‌ها با متحدان خود ادامه خواهد داد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، نیز در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به خبرنگاران به سئوالی در مورد نحوه برخورد ایالات متحده با تحریم‌های موجود علیه ابراهیم رئیسی گفت: رییس جمهوری جدید ایران به دلیل نقض حقوق بشر در دوران پیش‌روی خود پاسخگو خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات ابراهیم رئیسی درباره دیدار نکردن با رییس‌جمهوری آمریکا، گفت آمریکا در حال حاضر روابط دیپلماتیک با ایران ندارد و جو بایدن نیز هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رهبران ایران ندارد.

جن ساکی افزود تصمیم‌گیرنده رهبرجمهوری اسلامی است و بنابراین مشخص نیست که از نظر او واقعا چیزی تغییر کرده باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا در حال حاضر مشتاقانه منتظر این است که ببیند مذاکرات وین درباره احیای برجام تا کجا پیش می‌رود.

 

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More