شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چین واردکننده کرونا هم شد

 

با وارد شدن مبتلایان به کرونا از دیگر کشورها به چین، مقابله با این ویروس، پیچیده‌تر و وارد مرحله جدیدی شده است.

تاکنون موارد ابتلا به ویروس کرونا از چین، به عنوان کانون اصلی این ویروس، به دیگر کشورها سرایت کرده، اما این بار مواردی از ابتلا به کرونا در کسانی که از ایتالیا، ایران و بریتانیا به چین وارد شده‌اند، شناسایی شده است. 

مقام‌های چین، روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند، اعلام کردند که شناسایی هفت مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان شهروندان چینی که از ایتالیا به استان چجیانگ در شرق چین وارد شده‌اند، نگرانی‌هایی را درباره شکل‌گیری کانون‌های جدید برای این ویروس به وجود آورده است.

روزنامه چاینا دیلی نوشت که پیشتر پنج چینی‌ دیگر از ایران و بریتانیا به کشورشان بازگشته‌اند که حامل ویروس کرونا هستند.

این در حالی است که تاکنون کاهش تدریجی تعداد مبتلایان به کرونا در چین، موجب خوشبینی‌هایی درباره مهار کرونا در این کشور شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تعداد ۱۲۵ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در چین به کرونا مبتلا شدند که این کمترین میزان ابتلا به این ویروس از روز ۲۱ ژانویه گذشته تاکنون است.

این کاهش میزان ابتلا پس از آن است که دولت چین تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را در استان هوبئی و در قرنطینه قرار دادن بیش از ۵۰ میلیون نفر از اواخر ماه ژانویه اتخاذ کرد. 

با این حال، با اضافه شدن ۳۱ مورد جدید از مرگ ناشی از کرونا، که همه آنان اهل استان هوبئی بودند، تعداد قربانیان این ویروس در چین به ۲۹۴۳ نفر رسیده است.

چین همچنان برای مقابله با ویروس کرونا در حالت آماده باش قرار دارد و تولید ماسک در این کشور به ۱۰۰ میلیون واحد در روز رسیده است.

همزمان شیوع ویروس کرونا در دیگر کشورها نیز در حال افزایش است و همچنان کشورهایی، مثل مراکش برای اولین بار از شناسایی این ویروس خبر می‌دهند.

در کره جنوبی، به عنوان دومین کشور مبتلا به کرونا، تاکنون ۴۸۱۲ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در دیگر کشورها نظیر فرانسه، بریتانیا و آمریکا، تعداد مبتلایان یا تعداد قربانیان در حال افزایش است.

با این حال، بر اساس یافته‌های کنونی، ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا خفیف، ۱۵ درصد شدید و ۵ درصد مبتلایان نیز نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

همچنین هنوز مواردی از ابتلا با عوارض شدید یا مرگ ناشی از این ویروس نزد کودکان گزارش نشده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More