شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چهارمین روز حملات پیاپی به مواضع آمریکا در عراق: سفارت ایالات متحده در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت

ساعاتی پس از حمله‌ دوباره به فرودگاه بین‌المللی اربیل و پایگاه هوایی عین الاسد در عراق، بامداد پنج‌شنبه به وقت محلی دو راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شد که پدافند هوایی سفارت یکی از این راکت‌ها را رهگیری و منهدم کرد و یک راکت دیگر نیز در خارج از منطقه سبز بغداد سقوط کرد.

یکی از سخنگویان ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در گفت‌وگو با نیوزویک ضمن تایید این حمله به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد، حمله‌های پیاپی علیه مواضع آمریکا در عراق را طی چهار روز اخیر «وضعیتی ادامه‌دار» خواند.

ساعاتی پیش از حمله به سفارت، منابع آگاه در ارتش عراق خبر دادند که یک حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد در عراق که سربازان آمریکایی هم در آن حضور دادند، صورت گرفته که این قسمت از پایگاه متروکه و خالی از سکنه بوده است.

در عین حال، یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که دو پرسنل آمریکایی در حمله به پایگاه عین‌الاسد زخمی شده‌اند، اما جراحت‌های آنها جزئی است.

سه‌شنبه شب به وقت محلی نیز، فرودگاه بین‌المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق و محل استقرار نیروهای آمریکایی در بخش نظامی این فرودگاه برای سومین بار طی چهار ماه گذشته مورد حمله قرار گرفت.

برخی منابع گفتند که حمله سه‌شنبه شب به فرودگاه اربیل با پهپاد انجام شده، ولی سازمان ضد تروریسم اقلیم کردستان عراق ضمن تایید وقوع این حمله، تنها از حملە راکتی بە فرودگاە بین‌المللی اربیل گزارش داد.

حمله سه‌شنبه شب به فرودگاه اربیل پس از آن انجام شد که ابو آلاء الولائی، فرمانده کتائب سید‌الشهدا، از گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران، تهدید کرد که با انجام عملیات گسترده‌ای علیه نیروهای آمریکایی انتقام چهار شبه‌نظامی کشته شده در حمله آمریکا به پایگاه‌های شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در مرز سوریه و عراق را خواهد گرفت.

سخنگوی فرماندە کل نیروهای مسلح عراق حمله‌ها به فرودگاه اربیل و پایگاه عین‌الاسد را «تروریستی» خواند و گفت این حمله‌ها ثبات و حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن و اعتبار دولت این کشور را هدف قرار دادە است.

تد کروز، عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، چهارشنبه در توییتی نوشت: «دولت جو بایدن به جای اعمال تحریم علیه ایران، در حال رفع تحریم‌ها است و وعده ارائه صدها میلیارد دلار دیگر را نیز داده است. در همین حال آیت‌الله‌ها به اقدامات بی‌سابقه هسته‌ای و حمله به نیروهای آمریکا در عراق ادامه می‌دهند.»

این در حالی است که دوشنبه شب به وقت محلی نیز سفارت آمریکا در بغداد هدف یک حمله پهپادی دیگر قرار گرفته بود. در پی این حمله پدافند هوایی سفارت ایالات متحده در منطقه سبز بغداد فعال شد که به گفته مقام‌های امنیتی عراق یک پهپاد مسلح را سرنگون کرد.

همان روز دوشنبه و چند ساعت پیش از این درگیری نیز پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار هدف سه حمله راکتی قرار گرفته بود.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More