شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیش از وقوع حمله به نفتکش‌ها، ایران یک پهپاد آمریکایی را هدف قرار داد

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ساعاتی  قبل از وقوع حمله به نفتکش‎ها در دریای عمان، ایران یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را هدف قرار داد.

یک مقام آمریکایی به سی.ان.ان گفت: «روز پنج شنبه ساعاتی قبل از وقوع حمله به دو نفتکش در دریای عمان، ایرانی‌ها یک هواپیمای بدون سرنشین هواپیمای آمریکایی را هدف یک موشک زمین به هوا قرار دادند اما موشک به هواپیما اصابت نکرد.»

به گفته این مقام ارتش آمریکا، هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 آمریکایی مشاهده کرده است که قایق‌های ایرانی به نفتکش‌ها نزدیک می‌شوند. این منبع  اشاره نکرد که هواپیمای بدون سرنشین شاهد حمله قایق ایرانی‌ها به کشتی بوده است یا نه.

همین مقام نظامی آمریکا، در روزهای پیش از این حمله گفته بود که یک جنگنده آمریکایی بر فراز دریای سرخ  از سوی حوثی ها با موشک ایرانی هدف قرار گرفته است.

پنتاگون در روز جمعه مواضع تندی درباره ایران اتخاذ کرد و تاکید کرد که تهران را مسئول حمله به دو تانکر نفتکش در آب‎های بین الملی می داند.

آمریکا روز پنج شنبه نیز با انتشار فیلمی از قایق و نیروهای سپاه پاسداران که در حال خارج کردن یک مین مغانطیسی عمل نکرده از بدنه یکی از نفتکش‌های مورد تهاجم در دریای عمان، اعلام کرد که حملات روز پنجشنبه یک تهدید آشکار برای «آزادی کشتیرانی بین‌المللی و تجارت آزاد» است.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، گفت که پس از حملات اخیر به نفتکش‌ها در منطقه، ایالات متحده روی تشکیل یک اجماعی جهانی درباره ایران متمرکز شده است.

بریتانیا نیز روز جمعه با تاکید براینکه «ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را مسئول حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان می داند، اعلام کرد که هیچ نیروی دولتی یا غیردولتی دیگری نمی تواند عامل این حملات باشد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More