شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیشروی نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان حزب‌الله به سمت مرز اسرائیل

 

نیروهای دولتی سوریه به همراه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به سمت آخرین مناطق تحت‌کنترل نیروهای معارض در مرزسوریه با اسرائیل پیشروی کردند.

به گزارش رویترز، پس از دو ماه محاصره و بمباران، روز دوشنبه ۴ دی ماه، ارتش سوریه و نیروهای شیعی حزب‌الله لبنان در «موقر المیر» از مناطق سنی‌نشین غرب سوریه هم‌مرز با اسرائیل نفوذ کردند.

این منطقه بخشی از آخرین پایگاه نیروهای معارض در جنوب غربی دمشق به شمار می‌رود که از سال گذشته و پس از درگیری‌های شدید به دست نیروهای دولتی افتاده بود.

«سهیب الرحیل» از گروه فرقان نیروهای معارض ضمن تایید این خبر گفت که نیروهای تحت حمایت ایران در تلاشند تا مواضع خود در مرزهای سوریه با اسرائیل را تحکیم بخشند.

اسرائیل که از نفوذ ایران در مرزهای خود با سوریه نگران است در خلال چند ماه گذشته مواضع نیروهای تحت حمایت ایران را در عمق خاک سوریه هدف قرار داده است. اسرائیل همواره سعی کرده تا قدرت‌های جهانی را متقاعد کند که از نفوذ بیشتر ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه پس از جنگ جلوگیری کنند.

با پیشروی نیروهای سوریه در این مناطق، نیروهای معارض و امامان مساجد از جوانان در استان «قنیطره» خواسته‌اند تا سلاح برداشته و با نیروهای تحت حمایت ایران بجنگند.
نیروهای معارض هنوز کنترل مناطقی از استان قنیطره و بلندی‌های جولان را در اختیار دارند.

از زمان شروع بحران داخلی سوریه، نیروهای معارض و برخی از کشورهای منطقه از نفوذ روزافزون ایران در سوریه اظهار نگرانی کرده‌اند.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More