شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیدا شدن قایق «چشمان وحشی» پس از ۸ سال

 

قایق زردرنگ بادبانی تفریحی که سال‌ها پیش، دختر ۱۶ ساله اهل کالیفرنیا، دریانورد سرنشین آن بود،‌  در آب‌های جزیره کانگورو در اقیانوس هند پیدا شد.

حدود هشت سال و نیم پیش یک دختر ۱۶ ساله اهل کالیفرنیا به نام ابی ساندرلند تصمیم گرفت به تنهایی با کشتی تفریحی خود به نام «وایلد آیز» یا «چشمان وحشی» به دور دنیا سفر کند.

هنگامی که این دختر ۱۶ ساله نیمی از مسیر خود را طی کرده بود، در سال ۱۳۸۹ ( ۲۰۱۰ ) این قایق در طوفان گرفتار شد و ابی از ادامه مسیر خود بازماند.

پس از اینکه ابی ساندرلند توسط کشتی فرانسوی «ایل دو ری‌یونیون» در میانه آب‌های ماداگاسکار و غرب استرالیا در خردادماه سال ۱۳۸۹ نجات یافت، این اولین باری است که قایقش دیده شده است.

هواپیمایی که به دنبال یافتن محل ماهی‌های تن بود، این قایق تفریحی را پیدا کرد و هلیکوپتر پلیس جنوب استرالیا به همراه دو کشتی ماهیگیری تجاری آن را بازرسی و شناسایی کردند.

ابی ساندرلند که پیدا شدن قایقش را در خبرها دیده بود، گفت که «خیلی احساساتی» شده است. او گفت پیدا شدن قایقش خاطرات زیادی را به او یادآور شد.

پیشتر در تیرماه ۱۳۸۹ (ژوئیه ۲۰۱۰) ابی گفته بود، اگر قایقش در یک منطقه ساحلی پیدا شود و ضربه چندانی نخورده باشد، بسیار خوش‌شانس خواهد بود.

زاک، برادر ابی نیز در پاییز سال ۱۳۸۸ موفق شده بود به عنوان اولین ملوان زیر ۱۸ سال، دور دنیا را به تنهایی با قایق بادبانی دور بزند.

ابی ساندرلند قصد داشته رکورد برادرش را بشکند و بدون توقف به دریانوردی ادامه دهد.

والدین ابی ساندرلند به خاطر اینکه به او اجازه دادند در سن ۱۶ سالگی به تنهایی دریانوردی کند مورد انتقاد قرار گرفتند. ابی هم در عوض از اینکه رسانه‌ها سن او را عامل عدم موفقیتش عنوان کرده بودند، آنها را مورد انتقاد قرار داد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More