شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پوشش توییتری پرس تی‌وی در بریتانیا حاشیه‌ساز شد

 

پوشش زنده یک رویداد درون‌حزبی بریتانیا ازسوی حساب توییتری پرس تی‌وی به جنجالی رسانه‌ای تبدیل شد.

رییس گروه دوستان اسراییل در حزب کارگر بریتانیا، روز پنج‌شنبه تلاش کرد تا مقابل جرمی کوربین، رهبر این حزب، قد علم کند، ولی در رای‌گیری شکست خورد. تنها رسانه‌ای هم‌زمان اخبار این رویداد را پوشش می‌داد، حساب توییتری پرس تی‌وی بود.

حالا گروهی از اعضای حزب کارگر بریتانیا خواستار تحقیق درمورد این شده‌اند که چطور خبرنگار تلویزیونی که فعالیت آن در بریتانیا ممنوع است، در سالن برنامه آنها حاضر بوده و ویدیو و عکس‌هایی از نشست را در پوشش زنده توییتری (Live tweet) خود منتشر کرده است.

این در حالی بوده است که جلسه‌های این حزب به‌روی خبرنگارها باز نیست و حتی ژان ریان (Joan Ryan) که نتوانست رای کافی برای عدم کفایت کوربین کسب کند، از این جلسه تصویری در اکانت توییتر خود منتشر نکرده است.

 

 

این پوشش زنده پرس تی‌وی به زبان انگلیسی، ریان را «طرفدار اسراییل» معرفی می‌کند و می‌‌نویسد: «او همه‌ کار کرد تا رای بیاورد، حتی از نلسون ماندلا نقل کرد.»

هرگونه فعالیت و پخش شبکه تلویزیونی پرس‌ تی‌وی که به دولت ایران نزدیک است، از سال ۲۰۱۲ و با شکایت مازیار بهاری در بریتانیا ممنوع اعلام شده است. در سال ۲۰۱۰، این شبکه بخشی از اعترافات اجباری بهاری را پخش کرده بود. مازیار بهاری پس از بازگشت به بریتانیا به آفکام که نهاد مسئول نظارت بر رسانه‌های این کشور است، شکایت برد که «تحت شکنجه» و «خطر مرگ» اعتراف کرده و این شبکه، اعترافاتش را پخش کرده است.

 

 

نتیجه اولیه شکایت بهاری، جریمه ۱۰۰هزار پوندی پرس تی‌وی بود. به‌دنبال آن، در ژانویه ۲۰۱۲، آفکام مجوز این شبکه را برای کار و پخش برنامه در بریتانیا لغو کرد؛ چون در بررسی پرونده بهاری مشخص شده بود این شبکه به‌جای آن‌که قضاوت خبرنگاری خود را ملاک کار قرار دهد، از تهران دستور می‌گرفت تا چگونه خبرهایش را پخش کند.

حالا اعضای بلندمرتبه حزب کارگر می‌پرسند که چطور این شبکه توانسته است یک اجلاس داخلی این حزب را از نزدیک پوشش بدهد، وقتی اجازه کار در بریتانیا را ندارد. آنها خواستار تحقیق در این موضوع شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More