شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پوتین: خروج ایران از سوریه به عهده روسیه نیست

 

روسیه می‌گوید که نمی‌تواند ایران را متقاعد کند که از سوریه خارج شود و کشورهایی که می‌خواهند ایران از این کشور خارج شود باید تضمین بدهند که در امور داخلی سوریه دخالت نخواهند کرد.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه، ۲۶ مهر ماه، طی مراسمی در دانشگاهی در شهر سوچی گفت که متقاعد کردن ایران به خروج از سوریه مربوط به کرملین نیست و این دیگران هستند که باید تضمین بدهند در آینده امور داخلی سوریه پس از خروج ایران دخالت نخواهند کرد.

پوتین همچنین به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرده و گفت چنین حرکاتی منجر به ایجاد سیستم‌های مالی جدید در دنیا خواهد شد که وابسته به دلار نیستند.

 

«ترامپ به دنبال ترمیم روابط با روسیه است»

پوتین همچنین گفت که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، حرف‌های او را می‌شنود و با وجود فضای پیچیده داخلی در آمریکا، به دنبال ترمیم و بهبود روابط آمریکا و روسیه است.

او گفت: «من با ترامپ مذاکرات کاملا عادی و حرفه‌ای دارم و البته او گوش می‌دهد. من می‌بینم که او به استدلال‌های هم‌صحبت‌هایش واکنش نشان می‌دهد.»

پوتین همچنین گفت که یکی از موضوعات «عادی» که با ترامپ در مورد آن صحبت می‌کنند رهبران دنیا است.

 

«هنوز نمی‌توانیم روابط با عربستان را به خاطر خاشقجی به هم بزنیم»

پوتین در واکنش به موضوع ناپدید شدن و قتل احتمالی روزنامه‌نگار سعودی، جمال خاشقجی، گفت که روسیه به اندازه کافی در مورد این موضوع اطلاعات ندارد که بخواهد روابطش با ریاض را تحت تاثیر قرار دهد.

او عنوان کرد که موسکو نمی‌داند چه بر سر خاشقجی آمده و این مایه تاسف است که او ناپدید شده. او افزود که روسیه منتظر روشن شدن نتایج تحقیقات و جزییات بیشتر خواهد ماند.

 

داعش ۷۰۰ نفر را گروگان گرفته است

پوتین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که گروه موسوم به «دولت اسلامی» (داعش) با پیشروی در جنوب رودخانه فرات دست‌کم ۷۰۰ نفر را اسیر کرده است.

به گفته پوتین این منطقه‌ تحت کنترل نیروهایی مخالف سوری است که از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شوند.

پوتین همچنین گفت که داعش تهدید کرده است که روزانه ده نفر از افراد اسیر شده را اعدام خواهد کرد. در میان افراد اسیرشده چندین شهروند کشورهای اروپایی و آمریکایی‌ وجود دارند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More