شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پنهان‌کاری در مورد اطلاعات مربوط‌ به اعزام نیرو از ایران به سوریه، ازسوی اوباما

 

وب‌سایت خبری «واشنگتن فری بیکن» (Washington Free Beacon)، روز چهارشنبه هشتم شهریورماه می‌نویسد، دولت باراک اوباما احتمالاً اطلاعات مربوط‌به اعزام غیرقانونی نیروهای شبه‌نظامی از ایران به سوریه را برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با تهران پنهان کرده بوده است.

در این گزارش آمده است: «به گفته‌ی قانون‌گذاران آمریکا و منابع دیگر، دولت اوباما احتمالاً اطلاعات امنیتی درباره‌ی اعزام مخفیانه‌ی شبه‌نظامیان از سوی ایران به سوریه را برای رسیدن به توافق هسته‌ای و انجام معاملات چندین میلیون‌دلاری با شرکت‌های هواپیمایی ایران، پنهان کرده بوده است.

ایران این شبه‌نظامیان را توسط هواپیماهای مسافربری خود به سوریه اعزام می‌کرده است.

رهبران کنگره‌ی آمریکا، اکنون خواهان رسیدگی و تحقیق در مورد استفاده‌ی ایران از هواپیماهای مسافربری ایران‌ایر برای اعزام نیروهای شبه‌نظامی به سوریه برای جنگیدن در کنار ارتش بشاراسد شده‌اند».

براساس این گزارش، اکنون عکس‌های گرفته‌شده از حمل‌ونقل این شبه‌نظامیان از ایران به سوریه، در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، در اختیار کنگره‌ی آمریکا گذاشته شده است.

این گزارش می‌افزاید: «این نقل و انتقالات نیروهای شبه‌نظامی، همزمان با برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر صورت گرفته است، تا بتواند با شرکت هواپیماسازی بوئینگ، قرارداد چند میلیون دلاری ببندد. یک چنین رفتاری ازسوی ایران، نقض حقوق بین‌المللی حاکم بر توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با آن کشور است و ازسوی دیگر، باعث شده است که قانون‌گذاران آمریکایی، دولت اوباما را متهم کنند که برای رسیدن به توافق هسته‌ای و معاملات تجاری، فعالیت مخفیانه‌ی ایرانیان را نادیده گرفته است».

پیتر راسکام (Peter Roskam)، از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، در این رابطه می‌گوید: «دولت اوباما قطعاً و بدون شک از انتقال نیروهای شبه‌نظامی ایران به سوریه برای حمایت از جنایات بشاراسد خبر داشته است. اما مسؤولان دولت قبلی، به‌جای جلوگیری از این عمل، مشغول گشت‌وگذار به سراسر دنیا بوده‌اند، تا برای توافق هسته‌ای، مشتری پیدا کنند».

ران دی‌سانتز (Ron DeSantis)، قانون‌گذار دیگر آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، می‌گوید: «درحالی‌که دولت اوباما مشغول فرستادن بسته‌های چندمیلیون دلاری پول نقد به ایران بود، رهبران ایران، همزمان درحال فرستادن شبه‌نظامیان جهادگر به سوریه بوده‌اند. دولت اوباما چشم خود را عمداً برروی این مسأله بسته بود؛ زیرا همه‌ی همّ و غم آن، رسیدن به یک توافق هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها علیه بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان بود».

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More