شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
درخواست دموکرات‌های کنگره از معاون رییس جمهوری آمریکا

پنس هم باید اسناد مرتبط با اوکراین را ارائه دهد

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، خواستند تا اسناد مربوط به گفت‌وگو ترامپ با رییس جمهور اوکراین را در اختیار کنگره قرار دهد.

روسای کمیته‌‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه دوازدهم مهرماه در نامه‌ای مشترک خطاب به معاون رییس جمهوری آمریکا از پنس خواستند تا روز پانزدهم اکتبر یعنی تا ۱۰ روز دیگر، این اسناد در اختیار کنگره قرار دهد.

روسای سه کمیته پارلمانی مجلس نمایندگان، تحقیقات مقدماتی خود را در راستای استیضاح رییس جمهوری آمریکا آغاز کرده‌اند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان می‌گوید کاخ سفید موظف است که این اسناد را در اختیار کنگره قرار دهد.

پیشتر نیز روسای کمیته‌های «روابط خارجی»، «اطلاعات و امنیت»، و «نظارت بر دولت»، از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و نیز رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، خواسته بودند که اطلاعات مرتبط با موضوع اوکراین و فشار دولت ترامپ بر رییس جمهور این کشور را  ارائه کنند.

در گفت‌وگوی تلفنی، بیست و پنجم ژوئيه ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، ریيس جمهوری آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته است تا احتمال فساد مالی هانتر بایدن را در اوکراین بررسی کند. هانتر بایدن، مدیر و عضو هیات مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین است.

ترامپ روز پنج‌شنبه نیز در جمع خبرنگاران در کاخ سفید به‌طور علنی از دولت چین خواست تا درباره جو بایدن، معاون رییس جمهور پیشین آمریکا و پسرش تحقیق کند.

رییس جمهوری آمریکا متهم شده است که قصد داشته با اعمال فشار بر رییس جمهوری اوکراین اطلاعاتی از فعالیت‌های اقتصادی هانتر بایدن به‌دست بیاورد تا در کارزار انتخاباتی سال آینده ریاست جمهوری آمریکا علیه جو بایدن به‌کار بندد. امری که به یکی از موضوع‌های محوری برای انجام تحقیقات در راستای استیضاح رییس جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس، در حال حاضر  ۴۵ درصد بزرگسالان آمریکا خواهان استیضاح رییس جمهوری این کشور هستند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More